Založ si blog

Indické denníky 162

            11.5. Pracujeme na zmeny. Mondel poslal ďalší list. Začínam upratovať stôl a selektovať veci, ktoré beriem domov. Je stále  horúco a ešte bude.

 

Zvýšené tempo na stavbe sa prejavuje čoraz častejším využívaním druhých a tretích zmien. Doteraz sme ich mali iba v prípade veľkých betonáží a vtedy som dozor vykonával po celý čas iba ja, lebo som tu bol sám, neskôr sme sa striedali s Marošom. Ale teraz tu bolo technikov ako maku, teda bolo potrebné urobiť aj v tejto oblasti poriadok. LnT pracovalo od vidím do nevidím, teda ráno od ôsmej večer do ôsmej, na osvetlených pracoviskách aj do desiatej. A teraz, keď bežali generátory, bola osvetlená celá stavba, tak sa do desiatej pracovalo každý deň. Nás tu s Havranom bolo šesť, teda sme sa dohodli, že postupne bude jeden chodiť na poobedňajšiu smenu, nastúpi o druhej a potiahne do desiatej. V prípade, že bude ohlásená aj tretia zmena, nástup na ňu bude o ôsmej a potrvá až do konca prác.

Odkedy sme mali počítač, druhé zmeny plynuli rýchlo, lebo sme na ňom mastili karty, dokonca sme dobrovoľne zostávali na pracovisku, aj keď na nás neprišiel rad.

K pravidelným obradom pracovného rytmu sa priradil aj zvyk Mondela vypisovať nám listy. Zrejme aj preňho to bol spôsob, ako sa kryť pred šéfmi, lebo mohol poslať kópie na oblastné i generálne riaditeľstvo a všetci sa mohli dozvedieť, akú vyvíja iniciatívu, a že meškanie v plnej miere zapríčiňujú ostatní pracovníci na stavbe. Listy som postúpil starému, teda Havranovi, ktorý má funkčne nárok na toto oslovenie. Po Sedáčkovi a Krejčím teda tretí nositeľ čestného titulu. Aj keď Sedláček ním vlastne ešte stále je, akousi divnou hrou osudu stále zostáva na svojom poste a de jure je nadriadený aj Havranovi, hoci o jeho riadenie sa nepokúša a stále sa obracia na starú gardu, teda na Peťka a mňa.

Leto vrcholí, ešte tak dva tri týždne bude poriadne teplo. Zmeral som si len tak pre zaujímavosť teplotu. Merania som robil  na klasickom izbovom teplomeri, teda nie maximálne presne, ale už som mal preverené, že meria dosť hodnoverne. Ráno o siedmej bolo v tieni 33°C, to je krátko po východe Slnka, na obed sa teplota v tieni vonku nedala zmerať, lebo stupnica nestačila, ukazovala iba po 50 °C, ale v izbe, kde bežala klimatizácia bolo 36°C. Večerná teplota po 17 hodine klesla na prijateľných 43°C. Vnútornú teplotu nedokázalo ani AC zraziť pod 26°C. Ale bolo sucho a dalo sa to pohodlne vydržať. Prekvapujúco v tomto období sa koná veľa svadieb. Aj dnes na obed nám pred domom zastavilo autíčko, ktoré viezlo ženícha na sobáš. Bolo tradične vyzdobené kvetmi a kokosovými orechmi, srdcami a s monogramami a ženíchom. Ten sedel meravý na sedadle spolujazdca a mierne sa usmieval. Od jeho sprievodcov sme sa dozvedeli, že ho vezú 600 kilometrov na sever  k  neveste, ktorú ešte nevidel.

Ja si začínam upratovať veci v stole. Zakladám poštu, listy, kompletujem denníky a preberacie protokoly, aby bolo všetko po ruke a prehľadne pripravené, pre môjho prípadného zástupcu. Podobný poriadok si začínam robiť aj doma, lebo nemám v úmysle zobrať všetky veci so sebou, mnohé tu budem musieť nechať.

 

            13.5. Mondel blbol ohľadne pumpy,  hľadal akreditovaného zástupcu škody, dlho som ho presviedčal, že ním som ja. Starý je preč. Keď sa Peťko dozvedel, že nemá akreditáciu, urazil sa a prestal pracovať. Večer sme si sadli v trojici. Navaril som guláš a volal domov.

 

Keďže naša prvá pumpa už dlho stála na základe a Marošovi začali prichádzať súčiastky na montáž, pustili sme svojich pracovníkov, nech ju začnú kompletizovať. Práce bežali, no vliekli sa, už pár dní, keď tu zrazu Mondel začal vznášať námietky, že nie sme oprávnení k zásahom do technológie. Havran zasa niekam odletel, teda sa obul do mňa. Bol za chvíľku vybavený, lebo som sa mohol preukázať akreditačnou listinou od IOCL v Dillí, ktorá ma určuje ako výkonného a splnomocneného riaditeľa stanice v Abu Roade, toto mu zobralo vietor z plachát, ale urobilo to iný problém. Peťko, ktorý sa , zrejme právom, považuje za riaditeľa montáže technológie, lebo je strojár a určite sa tomu rozumie lepšie ako ja, má podobný dokument na Beawar, tu mu ho Mondel neuznal a prakticky z  neho urobil radového pracovníka. Neviem, či také poverenie má Havran, ale ja som ho v  pravom okamžiku mal a mohol som námietku zniesť zo sveta. Ale Peťko sa urazil a nazúrený zo stavby odišiel. Zdá sa, že mu na titule a postavení nesmierne záleží. Už pri jednaniach  s PTP som si všimol, že zamierili k nemu, ale teraz som nadobudol dojem, že iniciatíva bola na jeho strane. To ma po mesiacoch strávených v Džajpúre v jednej izbe veľmi prekvapilo, nezbadal som v ňom takéto skryté ambície.

Likvidovať znaky totality? !

08.02.2019

Pán Lipšic sa znovu ukázal ako bezprecedentný obhájaca „nespravodlivo“ obvinených. Keď nebudeme brať do úvahy fakt, že u nás majú väčšie práva zločinci ako ich obete, zaráža ma viac »

Na Slovensku po slovensky

21.12.2018

Naša krajina vstupuje do nepokojnej a rozbúrenej doby blížiacimi sa prezidentskými voľbami. Výrazne sa to prejavuje najmä na sociálnych sieťach. Teda na fb, ktorý si občas pustím. Neprekvapila viac »

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

Ostrava strelba

Druhá najhoršia masová vražda v dejinách samostatnej ČR (Otázky a odpovede)

10.12.2019 12:12

Utočníka, ktorý zastrelil v ostravskej nemocnici šesť ľudí, vypátral policajný vrtuľník v Děhylove, ktorý je vzdialený približne 5,5 km od nemocnice.

NR SR fico

Členovia brannobezpečnostného výboru vyslovili dôveru v NAKA pri obvinení Fica

10.12.2019 12:10

Po zasadnutí výboru to uviedol jeho predseda Anton Hrnko (SNS).

Co písala Pravda

Pravda pred 30 rokmi: O kandidatúre na prezidenta

10.12.2019 12:00

Prečítajte si, čo písal denník Pravda pred 30 rokmi, 10. decembra 1989.

ZSSK, vlak, zeleznice, IC,stanica

Nový režim pre vlaky, konkurencia sa zvýši

10.12.2019 12:00

Na slovenských železniciach v poslednom čase prebiehajú veľké zmeny. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) mení cestovný poriadok.