Indické denníky 96

23.11. V meste je procesia, volajú ma do Ambádži, robí­m zopár fotiek. Poobede porada, Maroš veľa sľubuje, musím ho krotiť. Večer vypadáva elektrina, ako vždy.

Zabehávame na stavbe, Maroš sa snaží­, dobre  hovorí­ anglicky a rád hovorí­, tak sa zapája do každej diskusie. Dokonca o práci hovorí­ aj doma pri obede, alebo večer, čo sa mi vôbec nepáči. Idem do mesta  na nákupy. Cestou späť na križovatke stretávame veľký zástup ľudí­. Koná sa akási náboženská slávnosť, vyobliekané ženy nesú nádoby s vodou a kvetinové vence, za nimi idú alegorické vozy, pestro pomaľovaný slon s vežíčkou,  motorková trojkolka ovešaná girlandami kvetí­n a uprostred toho skupina svätých mužov. Oblečení­ sú do pomarančových šiat a pestro pomaľované tvare nesú symboly stupňov ich vysvätenia. Rýchlo ťahám domov a beriem fotoaparát. Vraciam sa na cestu pred stanicou a nechám defilovať celý sprievod, z najzaují­mavejší­ch skupí­n robí­m sní­mky. Na moje veľké prekvapenie sa zastavuje aj skupina  kňazov a necháva sa tiež fotografovať, dokonca ten najvyšší­ mi podáva ruku. Evidentne mu nevadí­, že nie som Hind. V zástupe za nimi spoznávam niekoľko obyvateľov Rico kolónie, tí­ mi vysvetľujú, že neďaleké mestečko Ambádži má dnes sviatok, niečo ako naše hody, je teda miestneho svätého, konajú sa tam veľké oslavy. Srdečne pozývajú aj mňa. Ale nemám chuť í­sť s nimi 15 kilometrov peši, vyhováram sa, že prí­dem neskôr autom, ale nepodarí­ sa mi. Na stavbe Mondel zorganizoval poradu. Sedí­me skoro dve hodiny, preberáme pracovné problémy, Maroš sa ocitá ako ryba vo vode, začí­na organizovať. Musel som ho pribrzdiť, lebo by posľuboval také termí­ny, ktoré by sa nedali v žiadnom prípade splniť.

Ideme teda radšej domov, kde nás čaká nemilé prekvapenie, nie je prúd. Ohrievame si večeru na plynovom variči. A ideme skoro spať.

Likvidovať znaky totality? !

08.02.2019

Pán Lipšic sa znovu ukázal ako bezprecedentný obhájaca „nespravodlivo“ obvinených. Keď nebudeme brať do úvahy fakt, že u nás majú väčšie práva zločinci ako ich obete, zaráža ma viac »

Na Slovensku po slovensky

21.12.2018

Naša krajina vstupuje do nepokojnej a rozbúrenej doby blížiacimi sa prezidentskými voľbami. Výrazne sa to prejavuje najmä na sociálnych sieťach. Teda na fb, ktorý si občas pustím. Neprekvapila viac »

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

žiaci, škola

Záškoláctvo nebrzdí vyučovanie vôbec alebo len veľmi málo, tvrdia riaditelia škôl

10.12.2019 10:36

Vyplýva to z výsledkov dotazníka štúdie PISA 2018 zverejnených v Národnej správe PISA 2018.

Milan Majerský

Prešovské dobrovoľnícke centrum ocení najlepších dobrovoľníkov

10.12.2019 10:35

Slávnostné odovzdávanie ocenení sa uskutoční v stredu o 15.00 h v jednej z reštaurácií na Levočskej ulici v Prešove.

Práca, profesia, priemysel, automobilky

Priemysel stále klesá, v októbri už tretí mesiac za sebou

10.12.2019 10:23

Priemyselná produkcia na Slovensku pokračuje v medziročnom poklese už tretí mesiac v poradí. Pokles sa zrýchlil.

ministerstvo vnútra, pribinova

Na Slovensku vznika nová politická strana Pirátska strana - Slovensko

10.12.2019 10:17

V budúcoročných parlamentných voľbách kandidovať nebude.