Indické denníky 177

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké a ledva ich vlečiem. Autobus do Bratislavy nie je k dispozícii, ale práve tam stojí spoj do Brna. Miro s a objavuje v okamžiku, keď opúšťame nástupište, nestihli sme sa ani rozlúčiť. V Brne mám spoj do Trnavy len 5 minút po príchode a tak som o 17  doma.  Cesta sa skončila!

Hučanie motorov neprestáva a času mám ešte stále dosť rozmýšľať nad uplynulými mesiacmi. Noc bude dlhá a sníva sa veľmi ľahko. Ale mám predsa v duši smútok, hoci sa vraciam domov. Veľké dobrodružstvo sa skončilo, trvalo jeden a pol roka, osemnásť mesiacov. Veselých, zaujímavých, ťažkých i nebezpečných. 526 dní …

Zatiaľ najviac, ktoré som prežil mimo domu. Zoznámil som sa s časťou obrovskej krajiny plnej rozporov a protikladov, stretol milých i nepríjemných ľudí, prežil mnoho dobrodružstiev. Preveril so svoje schopnosti i možnosti. A teraz to už končí. Idem späť a už sa sem nikdy nevrátim. Teším sa, aj mi to je ľúto. Obul som si túlavé topánky dobrodruha, budem vedieť žiť znova na jednom mieste? Alebo ma to bude opäť ťahať do diaľok, ako predpovedal Maroš.

Spím pomerne málo, lietadlo je plnšie, teda si nemôžem urobiť také pohodlie ako minule. Za to si doprajem viac jedla a kokakoly, nedávam si toľko vína. V Zürichu sme presne, je pol siedmej ráno a obrovské priestory letiska sú prakticky prázdne. Ideme dole do suterénu, kde sú hygienické zariadenia a očlovečujeme sa. Úroveň tu je fantastická, keby som nemal veci tak zabalené, dalo sa tu vykúpať, oholiť, najesť, proste všetko.

Presunieme sa k odletovej bráne do Prahy, lietadlo je pristavené a nastupujeme a odlietame načas. Aj v Prahe prebieha všetko bez problémov a veľmi rýchlo sa ako tranzitní cestujúci ocitáme pred letiskovou halou. Problémy ako sa dostať do mesta rieši letisková linka, ktorý stojí priamo pred budovou a ide za pár minút. Nastupujeme obaja. Hoci máme trochu iné plány. Miro chce deň dva stráviť tu, veď koniec koncov sme platení ešte dva dni, ja mienim ísť na Florenc, pozrieť autobus bo Bratislavy. Miro sa zavezie do mesta a chce si pozrieť ubytovanie v hoteli. Dohodli sme sa, že potom dobehne na stanicu, kde sa rozlúčime.

Požiadam vodiča autobusu, aby ma vyložil na Dejviciach v blízkosti zastávky metra. Chlapík, keď vidí aký som naložený, zastaví autobus tak blízko ku vchodu, ako je to možné. Nemusím ísť tak ďaleko, ale aj tak som hotový, kufre ťahajú ruky a musím oddychovať po dvadsiatich metroch, čo a mi dlane tak potia a rúčky sa šmýkajú. Nastupujem na metro a nechávam sa zaviesť až na Florenc. Tu idem na stanicu autobusov do Bratislavy, ale mám pech nič nejde, najbližší spoj až za dve hodiny. Prechádzam po ploche naspäť a vidín ma inom nástupišti stáť autobus, ktorý má namierené do Brna. Odchod za pár minút. No čo, z  Brna možno nájdem iný spoj, kupujem si lístok a nastupujem. Ledva sa autobus odlepí od nástupišťa, objavuje sa pri vchode Miro a hľadá ma, lenže napriek môjmu búchaniu na sklo ma nezbadá a  preto som sa s ním nestihol ani  rozlúčiť.

Rovnaké šťastie na postretáva z Brne. Vlečiem sa z batožinami do budovy informácií a zisťujem, že do Bratislavy žiaden spoj nejde. Vychádzam von a ledva uskakujem pred autobusom, ktorý prichádza k perónom. A na tabuli má napísané Levice cez Trnavu.  Zdrapím kufre a z posledných síl bežím za autobusom, aby mi nebodaj neutiekol. Stihol som ho a cestujem lepšie, lebo idem priamo domov. Tam som o piatej a moje veľké dobrodružstvo sa skončilo.

Indické denníky 176

30.06.2018

6. Striedavo na Vasante a na office, nuda, preberám balíčky a lístky. Sedíme pri TV. Včerajšok sme strávili viac menej na izbe, je tu pomerne veselo, odchádza na dovolenku alebo domov viacero viac »

Indické denníky 175

29.06.2018

24.6. Je tu nuda. Chodíme po meste a pozeráme pamiatky, Prezidentský palác, cestu Radžov, Miro točí na kameru. Stretli sme aj prezidenta, mimoriadne opatrenia. Letenku mám na stredu, aspoň budem viac »

Indické denníky 174

27.06.2018

22.6. Ráno raňajky na účet IA, potom na kúpalisku a let do Dillí. Ubytovávame sa na Vasante. Plánujeme cestu do Káthmandú. Ráno sa budím dobre oddýchnutý a venujem pozornosť obhliadke hotela, viac »

čile, pinochet

20 bývalých tajných agentov z éry Pinocheta odsúdili za vraždy

22.09.2018 10:06

Agentov čilskej tajnej polície dostali tresty v rozmedzí 100 dní až 17 rokov väzenia.

pavučina

Pavúčia krása (či hrôza) v Grécku: na pobreží vznikla gigantická pavučina

22.09.2018 09:33

Pavúky z druhu Tetragnatha pracovali na plné obrátky vďaka obrovským populáciám hmyzu, ktorým sa živia.

Francúzsko, štrajk, doprava, Paríž

Francúzske mestá majú mať ľahšiu cestu k zavedeniu mýta

22.09.2018 09:15

Francúzsko plánuje uľahčiť Parížu a iným veľkým mestám zavedenie mýta pre autá v snahe zredukovať znečistenie ovzdušia a dopravné zápchy.

branci

Reakcia na brancov? Nitra plánuje rómske poriadkové hliadky

22.09.2018 08:52

Náklady na projekt sú 196 293 eur.