Indické denníky 167

29.5. Čakáme GR Škody, ale prišli bez toho, aby som ijh stretol, mám nočnú smenu. Keď boli na stavbe, bol som doma. Vraj nachytali Havrana v posteli. Betónujeme stenu, začali o pol desiatej a ťaháme to do druhej.

Po pracovnom víkende nás na stanici čaká nový nápor roboty. LnT pripravili ďalšiu konštrukciu a podľa tradície sa bude betónovať v noci. Ono to v tomto teple má aj svoje logické zdôvodnenie, ale nie je to veľmi pohodlná prax.

Na dnešný deň je ohlásené vedenie Škody, vraj sám GR, ale nemal som to šťastie sa s ním stretnúť. Doobeda som sa trochu pomotal po stavbe a na obed idem domov, lebo nastupujem na nočnú, teda potrebujem tam byť okolo ôsmej. A práve v čase, keď som doma, sa vedenie na stanici zastavilo. Ak aj mali nejaké otázky okolo mojej osoby, vysvetlenie ich uspokojilo, lebo som sa nedopočul, že by som im chýbal. Horšie vraj dopadol Havran, ktorého boli navštíviť v rezidencii, kde mal tiež akúsi kanceláriu. Ale vraj ho našli spať v posteli.

Nastúpil som do roboty presne, ale prípravné práce stále nie sú hotové, kontrolujeme výstuž na stene PP a vlastná betonáž sa začína až o pol desiatej. Robíme až do druhej, takže si viete predstaviť, kedy som sa dostal do postele.

31.5. Pomalý postup. Stavil sa tu Miro, špekulujeme na Káthmandú, ale zmeniť termín by som nechcel, tri dni stačia. Večer robím rizoto. Snívali sa mi bláznivé sny.

Práce na stanici idú síce pomaly ale vytrvalo dopredu, je stále na čom pracovať a už v kancelárii nie je taká nuda ako pred rokom, keď som sa tešil hocijakému prírastku v objeme prác.

Zastavil sa pri mne Miro a chvíľu špekulujeme nad možnosťou navštíviť Káthmandú aspoň na pár dní.  Požiadavky na odlet sme špecifikovali tak, aby sme strávili pred odchodom niekoľko dní v Dillí, lebo na Swissair treba v predstihu doniesť letenky a fyzicky si ich nechať potvrdiť, robí sa to pár dní pred odchodom. Odlet domov sme naplánovali na 30.6. v piatok, do Dillí treba pricestovať najneskôr 26. Teda v pondelok, tak by sme tie voľné dni mali mať pre seba. Dokonca by sa dalo do Dillí prísť aj v piatok, čo by zájazdu vyhovovalo omnoho viac. Len dúfame, že sa nám podarí zohnať nejaké lístky na lietadlo  alebo vlak. Lebo to je posledná možnosť, ako sa dostať aspoň na dohľad k Himalájam. Miro sa pokúša presadiť názor, aby sme odcestovali až po 30. Teda už po skončení kontraktu. Ale tento nápad sa mi nepáči, počasie sa bude už iba zhoršovať a veľmi sa teším domov. Zostalo teda pri pôvodnom rozvrhu.

Dlhým rozmýšľaním o návrate domov som sa dostal do takej psychickej situácie, že sa to prejavilo na veľmi divokých snoch, kde prevládala erotika. Je naozaj najvyšší čas odtiaľto vypadnúť.

1.6. Začiatok konca, za tri týždne som odtiaľto, za štyri doma., ak všetko pôjde ako plánujeme.

Začal sa môj posledný mesiac. Konečne. Ešte tri týždne na stanici potom začnem presun na sever a po štyroch týždňoch už budem konečne doma.

2.6. Havran je chorý, vyhádzali sa mu hrče. Strašíme ho morom. Doobeda vyrážam s Novotným na Mt.Na obed v Chacha, spéroval som personál za nekvalitné jednlo. Dali sme si pivo a potom ma z neho do noci bolela hlava. Musel som si dať dve tabletky.

Pracovné problémy ma trápia stále menej a menej. Síce ma chvíľami trápi profesionálne svedomie, ale výčitky okamžite rozoženiem pomyslením na to, ako sa mali niektorí iní pracovníci, hlavne tí vyššie postavení, vo svojich kanceláriách v Džajpúre či v Dillí.  Kde mali všetko pohodlie, servis a s pracovnou morálkou si teda vôbec nerobili starosti.

Ohlásil sa Havran, že nepríde do roboty, je vraj chorý. Na tele sa mu vyhádzali akési hrče. Nedalo mi ho trochu nevystrašiť a pripomenul som mu, že takéto príznaky sú prejavom čierneho moru. A ten som tu už mal možnosť zažiť, náladu sme mu lepšiu nespravili, ale asi sme ho tak donútili ísť k lekárovi, pokiaľ tie príznaky naozaj mal. Potom beriem suseda a spolubývajúceho Milana Novotného na Mt., potrebujem vyvolať posledné filmy, dokúpiť nejaké maličkosti a trochu sa samozrejme ochladiť. Na obed sme sa zastavili  v našom hoteli Chacha Inn, kde sme si dopriali lepší obed. Ale neboli sme spokojní, okrem toho, že príprava trvala nekonečne dlho ani jedlo nebolo pripravené tak, aby sme to nechali plávať. Povadil som sa s obsluhujúcim čašníkom a tvrdo som vyhlásil, že do tejto reštaurácie už v živote viac nevkročím, čo sa dalo ľahko ľúbiť, lebo idem domov. Cestou k autu sme sa zastavili v predajni alkoholu a dali sme si po jednom pive, aby sme zahnali chuť obeda, ale tento deň asi nebol priaznivý, pivo udrelo do hlavy a spolu so zmenou tlaku s poklesom výšky ma príšerne rozbolela hlava. Nepomohli ani dve tabletky, ktoré som si musel po návrate dať.

3.6. Mal by som volať domov, chystám ďalšie osem smerovky, auto by malo ísť do opravy. Bist sa nás pokúsil oklamať o 15 000, uvidím ako to skončí. Volám z Palanpúru. De ide na dovolenku , poobede som si zdriemol.

Je opäť sobota, treba volať domov, ale Džo mi hlási poruchu auta, bude s ním treba ísť do Palanpúru do servisu. Táto zmena mi celkom vyhovuje, lebo mi poskytne dôvod na pracovné opustenie priestoru stanice.

Ideme teda spolu preč, ja cestou pracujem na krížovkách a osemsmerovkách , ktoré si vymieňame s dcérou Sášou. Toto budú posledné. Na stanicu v Palanpúre sme priešli ešte pred obedom a zastihli sme chlapcov v príprace na slávnostný obed. Aj tam sa chystala rozlúčka, De odchádzal na dovolenku. Pochádzal síce iba z Bengálska, ale domov to mal tiež vyše 4000 km a dovolenka mala trvať tri mesiace. Bol to dôvod na oslavu, Posedel som s nimi dovtedy, pokým Džos neohlásil, že auto je hotové. Trvalo to tak dlho, že som dokonca aj domov telefonoval od nich.

Keď som sa vrátil do Abu, bolo už po pracovnej dobe, tak som si dal radšej šlofíka a robotu som si nechal na zajtra.

6.6. Dnes by som mal mať hodinu s Nílam. Idem na nákupy, kabelu, náramky, zámky?! Zastavil sa Kubíček, vyplatil nájomné a pozval na oslavu do Džohpúru. Zistil som, že bude mať 60!

Na dnes som sa mimoriadne tešil, podľa dohovoru som mal mať prvú hodinu hindí s Nílam, že by sa tesne pred odchodom podarilo konečne nadviazať lepšie vzťahy, ktoré sa nepodarili urobiť za tie mesiace môjho pobytu v Abu?

Po prehliadke na stanici odchádzam do mesta na nákupy. Mám pomerne bohaté objednávky, potrebujem nejakú kabelu, Sáška si rozkázala náramky, Martin zámky !?, treba retiazky. Obchody a ceny už som mal vyhliadnuté, teda nebol problém tieto želania splniť.

Po návrate na stavbu zastihujem Kubíčka, treba s ním ísť vyrovnať nájomné za domy, zasa dôvod odísť zo stavby a potom nasleduje malé prekvapenie, mám vraj na víkend docestovať do Džodpúru, bude sa konať veľká oslava. Tváril sa pritom dosť tajomne. Takéto želanie bolo pre mňa rozkazom a dostali ho prakticky všetci vedúci pracovníci na stavbe. Samozrejme som po jeho odchode volal Mirovi, či nevie presnejšie, o čo sa jedná. Vedel, Kubíček vraj bude oslavovať 60 rokov. Popozýval ľudí skoro z celého svojho úseku.

Indické denníky 173

24.06.2018

20.6. Ráno beriem liek, robím raňajky, čakáme na Musila, ktorý má ísť s nami. Prichádzame tak o auto. Na obed sme u Kubíčka, pohostil nás, potom ideme na Salawas, na večeru sme v meste, viac »

Indické denníky 172

22.06.2018

17.6. Ráno je zamračené a hrozí dážď. Kotevné otvory sú nevyčistené, po obede balím prvý kufor.Veci sa mi do jedného nezmestia. Volám Janke za 500. Aj dnes to vyzerá na dážď, je zamračené. viac »

Indické denníky 171

19.06.2018

15.6. Na stavbe čakáme pumpy. Terén je rozkopaný a cesta nezrovnaná. Zameriaval som základy, potom sa toho chytili z LnT. A zmizol aj s mojimi poznámkami. Podvečer prišli pumpy, vybehli celkom viac »

parlament, národna rada, NR SR, budova

Majetok politikov bez lupy

25.06.2018 06:00

Podľa politológa Koziaka hovoriť o potrebe prijatia nového zákona o ochrane verejného záujmu je len dobrým sloganom pre voličov, ale nič sa neurobí.

pohotovosť, lekárska pohotovostná služžba

Zoznam pohotovostí bude na poslednú chvíľu

24.06.2018 20:00

Na nový systém fungovania prvej pomoci malo od júla nabehnúť 75 ambulancií pre dospelých a 61 pre deti, táto sieť nekopíruje dnešný stav, je menšia.

súd, Pavol Rusko, Marián Kočner, prepustenie na slobodu

Rozhodne sa polícia prehľadať Kočnerov dom?

24.06.2018 19:42

Polícia sa môže pokúsiť o prehliadku. Špecializovaný trestný súd v prípade oboch obvinených rozhodol, že na koniec vyšetrovania budú čakať na slobode.

babiš

Babiš potvrdil, že na post ministra zahraničných vecí navrhne Pocheho

24.06.2018 17:58

Predseda ČSSD Jan Hamáček tvrdí, že ak by Babiš nepredložil prezidentovi Pocheho nomináciu, išlo by o porušenie koaličnej zmluvy.