Založ si blog

Indické denníky 165

             23.5. Na stavbe je míting, stratené dve hodiny, problémy s prístupom, nechcú nás pustiť cez CSIF kolóniu. Posielam letenku na bookovanie, Rataj ma vraj chce zadržať násilím. Večer prišiel Žvachula, prespal na váľande. Priniesol fľašku.

 

Ráno ma na stavbe čaká prekvapenie, máme mimoriadny míting. Mondel na stenu zavesil meter. Toľko času zostáva do dokončenia stanice podľa posledného harmonogramu. Vraj bude každý deň zaškrtávať a vraj by sme si ho mali zavesiť aj my, lebo iba tak si budeme uvedomovať, koľko času nám zostáva. Mne zostáva iba 38 dní do návratu domov, tak ma tieto jeho reči nezaujímajú. Ale dá sa predvídať, že tu bude nasledujúce tri mesiace poriadny harmatanec. Inak celú poradu považujem za stratu času. Jediný záver, ktorý stojí za povšimnutie, je problém tiež umelo vytvorený. Vraj už nesmieme chodiť cez územie kolónie CSIF. Takto kvetnato sa nazývajú kasárne vojakov, ktorí strážia čerpaciu stanicu. Majú pravdu v tom, že už sme mali byť pred dvomi mesiacmi hotoví a prístup by sme nemali potrebovať, ale situácia sa vyvinula celkom inakšie. Verím, že to niekto hore bez prieťahov odstráni.

Posielam Kubíčkovi letenku na bookovanie. Je mesiac pred odletom a treba si miesto objednať včas, aby som ho vôbec dostal. Karol sľúbil , že všetko v Dillí zariadi a ja sa nemusím starať. Ako protiváhu mi poskytol informáciu, podľa ktorej sa vraj PTP ústami p. Rataja zastrája, že ma nenechá odcestovať, nakoľko prítomnosť stavebného inžiniera na stanici je v tomto kritickom období nevyhnutná. Celkom s týmto názorom súhlasím, až na maličkosť, že ním nemusím byť ja. Majú mesiac na to, aby takého človeka našli. Večer dostávam príjemnú návštevu. Po veľmi dlhom čase sa u mňa zastavil Zdenko Žvachula pri svojej ceste na juh. Chcel prenocovať. Ponúkol som mu hotel, lebo na dome som nemal voľnú posteľ, ale ten odmietol, vraj mu bude príjemnejšie prespať u mňa v obývačke na sedačke, ako hotelová posteľ. Proti tomu sa nedalo nič namietať a nechal som ho tu. Ako vždy urobil dobrú večeru, lebo stále je len svoju stravu, priniesol so sebou aj fľašku džinu, ktorú sme dopoly vypili a popri tom sme spomínali na staré časy. Oboznámil ma s kopou noviniek z centrály ako i s najnovšími klebetami, kto ako žije, ako sa má a čo robí. Najviac sme sa bavili o Slávkovi a o Sedláčkovi

 

             24.5. Ráno o 7 odišiel, rozlúčili sme sa, už sa asi neuvidíme, bol to fajn chlapec. Na stavbe stoja kamióny, robota pre Peťka. Večer volám Mirovi, ide domov ako ja, dohodli sme sa na stretnutí v sobotu.

 

Ráno po siedmej odišiel do Kandly.  Rozlúčili sme sa veľmi priateľsky, veď pravdepodobne sa už viac neuvidíme, nevedel povedať, kedy zasa pôjde naspäť. Pracuje pre Kúrku na línii a práve teraz je jeho prítomnosť potrebná na dolnom úseku. V podstate to bol jeden z  nás siedmych, ktorí sme kedysi dávno na strednom úseku začínali. Peter Faragula tu teraz bol na stanici so mnou, ale podstatne zmenený, Slávek sa úspešne so Sedláčkom opíjali v Džajpúre, o Mirovi Tatarovi som nemal žiadne podrobné informácie, pendloval medzi Dillí a Džajpúrom a Zdenko Kohoutek už bol dávno doma. Žvachula bol dobrý priateľ, hoci fajčil, vedel byť nesmierne obetavý a ohľaduplný. Z nejakého mne celkom neznámemu dôvodu, sme si boli na rozdiel od pováh blízky. Ani neviem, či ho mám na niektorej fotke.

Na stavbu dorazili kamióny s potrubným materiálom, Peťko a Maroš majú prácu s vykladaním. Ja si zatiaľ odskočím do Čitrasani. Treba sa pozrieť aj na repeater. Ale hlavne ma zaujíma iná vec. Keď som tadiaľto išiel posledne, uvidel som činnosť tehliarov v praxi. Ako vždy to bol mimoriadny zážitok. Ale prestal som sa čudovať, prečo sú tehly tak nekvalitné.  Po ľavej strane cesty do Palanpúru pracovalo niekoľko skupiniek domorodcov, zjavne to boli rodiny, lebo v hlúčiku bol spravidla jeden muž, jedna žena a kopec detí. Žena miesila z červenej hliny obrovské bochníky, ktoré kládla pred muža, ten ho položil do obdĺžnikovej formy utľapkal rukou a kusom plechu zarezal. Potom formu uzavrel, pretočil a na dosku vyklopil surovú tehlu. Formu pomúčil drobným pieskom a celý proces mohol opakovať. Surovú tehlu brali deti a odnášali ho na vyrovnaný terén, kde ich kládli na kant, aby na slnku preschli.  Takýchto skupín bolo po priestore rozložených niekoľko. Druhá, oveľa početnejšia skupina dievčat a detí vysušené kusy na hlavách odnášala na vypálenie. A dostali pritom poriadne zabrať, lebo na hlavách mali uložených spravidla 11 tehál. Ak každá vážila 4 kilá, poriadna ťarcha. Deti tak osem, deväť ročné nosili po siedmych, menšie päť. Prúd nosičov sa zbiehal na pálenisko, kde dospelý muž riadil vykládku. Odoberal tehly z hláv a kládol ich na polo vysušené seno. V deň, keď som tam bol, mali už naložených vari šesť vrstiev z tehál a slamy a budovali pyramídu ďalej. Chcel som vidieť proces pálenia a odhadoval som, že po týždni by mohli byť s miesením hotoví. Ale nemal som šťastie, pec už bola spálená. Na mieste zostali len kopy červených, miestami pripálených, inde spálených tehál, ktoré jedna žena triedila, dobré hádzala na jednu kopu, zlé na druhú. Nezdalo sa, že by ju trápilo, keď sa ktorási dobrá zlomí alebo rozbije. Mala pred sebou kopu, v ktorej boli hádam tisícky tehál, ale asi tak polovica z nich namala správnu kvalitu.

Na repeateri robili omietky a piplali sa s nimi ako vždy. Preto kvalita bola viac ako uspokojivá.

Večer volám do Falny Mirovi a preberáme novinky. Ide domov v tom istom termíne ako ja. Dohodli sme sa, že pricestujem na víkend k nemu a preberieme detaily, aby sme cestu skoordinovali.

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

Indické denníky 176

30.06.2018

6. Striedavo na Vasante a na office, nuda, preberám balíčky a lístky. Sedíme pri TV. Včerajšok sme strávili viac menej na izbe, je tu pomerne veselo, odchádza na dovolenku alebo domov viacero viac »

Indické denníky 175

29.06.2018

24.6. Je tu nuda. Chodíme po meste a pozeráme pamiatky, Prezidentský palác, cestu Radžov, Miro točí na kameru. Stretli sme aj prezidenta, mimoriadne opatrenia. Letenku mám na stredu, aspoň budem viac »

Francúzsko, štrajk, doprava, Paríž

Francúzske mestá majú mať ľahšiu cestu k zavedeniu mýta

22.09.2018 09:15

Francúzsko plánuje uľahčiť Parížu a iným veľkým mestám zavedenie mýta pre autá v snahe zredukovať znečistenie ovzdušia a dopravné zápchy.

branci

Reakcia na brancov? Nitra plánuje rómske poriadkové hliadky

22.09.2018 08:52

Náklady na projekt sú 196 293 eur.

Julian Assange

Rusko odmieta, že chcelo pomôcť Assangeovi utiecť z Británie

22.09.2018 08:17

"Ide o ďalší príklad dezinformácií a falošných správ", uvádza ruské veľvyslanectvo v Londýne.

Lucia Žitňanská

Koalícia nechce od Žitňanskej jej mandát

22.09.2018 07:00

Vládnej koalícii zostáva po odchode Žitňanskej z Mostu-Híd krehká parlamentná väčšina, k dobru má iba dvoch poslancov.

karoldakar

Len ďalšia Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 210
Celková čítanosť: 129506x
Priemerná čítanosť článkov: 617x

Autor blogu

Kategórie