Indické denníky 156

28.4. Som tu opäť sám. Milan F. sa síce snaží komunikovať, ale neprišiel som mu na chuť. Sedláček sa dal na chľast, dole sa mu nechce. Večer problém, volal Rataj, že doviedol Havrana a dostal sa do konfliktu s Krejčím. Vraj sa dorezali, starý je spitý, situáciu mám pod kontrolou. Večer volá Miro na tenis.

Dom som mal prázdny, nik sa ani prechodne neubytoval. Šéf montér Milan sa síce snaží nadviazať kontakt, ale zatiaľ sa mu to nepodarilo. Býva našťastie u Petra a Maroša, kam svojou povahou asi lepšie zapadne. Na mňa je trochu hlučný. Ale  priateľský a na stanici sa neustále snaží s niekým hovoriť. Musí sa dosť nudiť, lebo prácu pre montérov stále nemáme. Podávam hlásenie a kontrolujem situáciu, ako to vyzerá s pohybom šéfov na trase. Informácia je uspokojivá, Sedláčkov príchod nehrozí, v Džodpúre vypukla pitka, teda najbližších niekoľko dní nehrozí, že by bol schopný vydať sa na cestu. Môžem si víkend zariadiť podľa svojej vôle. Ostatní šéfovia sú na ceste na sever, teda ani odtiaľ nebezpečenstvo nehrozí. Telefonuje Miro, či by som nemal chuť prísť na víkend do Falny. Môžeme si vraj zahrať aj tenis, našiel vhodné miesto na dvore nejakej školy. A je správa, ktorá mi urobí radosť a ochotne súhlasím, že prídem v sobotu poobede. Aby sme tomu dodali náznak legality, dohodli sme sa, že mu prídem skontrolovať repeater, ktorý dozoruje, rovnako ako ja svoj v Čitrasani.

Večer som dúfal, že prebehne v pohode, ale nebolo mi dopriate. Pred desiatou mi zazvonil telefón, volal Rataj. Doviezol nového riaditeľa a mal v pláne ho ubytovať na rezidencii. Ale tam vznikol problém so starým, ktorý bol v nálade a vraj na nového šéfa vyliahol svoju mačetu a dorezal ho. Treba nájsť náhradné ubytovanie. Beriem teda kľúče od auta a idem do Abu. Na rezidencii je pomerne ticho, Krejčí už zaliezol a Monika dala nového vedúceho do poriadku. Oznamujem Ratajovi, že Havrana, tak sa volá nový riaditeľ, beriem na hotel, kde sú voľné izby. Mohol by som ho zobrať aj k sebe, kde je tiež jedna k dispozícii, ale tento nápad som zavrhol už cestou tam. Nemám chuť si kaziť pohodlie súkromia. Havran si naložil veci do Gypsy a zaviezol som ho na hotel, aj on bol mierne pod parou a cestou mi zaspával. Zaviedol som ho do miestnosti, ktorú som si vybral pre prípad, že by som sa musel sťahovať z môjho domu a teda bola podľa mojej mienky najhodnejšia na bývanie. Nechávam ho tam a idem sa domov vyspať.

29.4. Doobeda je tu zmätok,  preto volám radšej domov, pobalil sa a vypadol do Falny. S Mirom sa stretáme v Pindware. Večer trochu pinkáme, pokým mi nepraskne struna. Dobre som sa vyspal.

Keďže som hlásenie podal už včera mám dnes menej roboty. Idem na stavbu a kontrolujem postup prác. Hlavne som zvedavý na dozvuky včerajška. Všetci vedúci sa prechádzajú po stavbe a je zjavné, že kompetenčné spory neustali. Máme teda teraz riaditeľov dvoch. Rataj je šikovný, nechá ich obidvoch nech preberú stavenisko a odchádza do Džajpúru. Vidím, že sa dnes už nič pozitívne nestane, preto idem k telefónu a volám domov. Tam je všetko v poriadku, do môjho návratu zostávajú práve dva mesiace. Potom si balím potrebné veci, beriem auto a idem do Pindwary. Táto dedinka je niekoľko kilometrov za Sirohi Road, mestom, ktoré už dobre poznám. Stanicu ľahko nájdeme podľa stožiara, ktorý stojí neďaleko. Miro ma tam už čaká. Prejdeme spolu objekt, jednoduchú budovu z tehál. Je urobená dobre a preto naša kontrola bola skončená veľmi rýchlo. Ideme radšej do Falny. Pomocme sa po Kóte a ideme domov. Pred večerou Miro berie auto a ideme na školský dvor. Je tu tvrdé ihrisko. Požičiavam Mirovi druhú raketu a skúšame si trochu zahrať. Leto sa blíži k svojmu vrcholu, je pomerne teplo, preto hráme viac rekreačne, ale nemáme šťastie, pri jednom trochu tvrdšom údere pretrhnem strunu na svojej rakete a máme po hre, náhradu nemám pri sebe, musíme sa vrátiť do domu, kde provizórne výplet opravím. Na naše hranie to vydrží. Po poslednej rušnej noci mi ohromne dobre padne pohoda a ticho v Mirovom dome, spím výborne a ráno sa budím svieži.

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

Indické denníky 176

30.06.2018

6. Striedavo na Vasante a na office, nuda, preberám balíčky a lístky. Sedíme pri TV. Včerajšok sme strávili viac menej na izbe, je tu pomerne veselo, odchádza na dovolenku alebo domov viacero viac »

Indické denníky 175

29.06.2018

24.6. Je tu nuda. Chodíme po meste a pozeráme pamiatky, Prezidentský palác, cestu Radžov, Miro točí na kameru. Stretli sme aj prezidenta, mimoriadne opatrenia. Letenku mám na stredu, aspoň budem viac »

Kolumbia, vojak, strelec, FARC

Bývalí povstalci z FARC žiadajú schôdzku s novým kolumbijským prezidentom

16.08.2018 08:15

Predmetom rokovania má byť opätovné začlenenie niekdajších bojovníkov FARC do spoločnosti.

Cellerova jama, Trenčín

Zaplatí Trenčín za národnú pamiatku?

16.08.2018 08:00

Súkromná firma sa už roky domáha odškodného za to, že pri stavbe narazila na historický nález a preto projekt nedotiahla do konca.

Katar, umývanie, čistenie

Katar chce pomôcť Turecku priamymi investíciami za 15 miliárd dolárov

16.08.2018 07:54

Katar prisľúbil Turecku priame investície vo výške 15 miliárd USD. Turecké trhy zažívajú turbulentné časy. Jedným z dôvodov je aj spor s USA.

Nemecko, policajt, špeciálna operácia, razia, prostitúcia

Opatrovateľku v Nemecku odsúdili za to, že dieťatu spôsobila smrteľné zranenia

16.08.2018 07:49

Na tri roky a desať mesiacov väzenia odsúdil súd opatrovateľku, ktorá zatriasla 15-mesačným dieťaťom tak silno, že batoľa o tri dni neskôr zomrelo.