Indické denníky 133

1. 3. Ráno ma bolela hlava, ale išli sme na výlet. Mahinrou do Parašuramu., potom na jazero sa okúpať. Ale blúdili sme, lebo Miro nepoznal cestu. Večer som sa vrátil do Abu a pumpa už bola zložená na mieste. Dokonca sa začali stavať aj stĺpy. Beawarci tu spali ešte jednu noc.

Vstávanie po preflámovanej noci nebolo ľahké. Hlava mi trešťala, ale pomohli výdatné raňajky, ktoré pripravil Miro. Rovnako pomohol aj čerstvý ranný vzduch, lebo som sa bol poprechádzať okolo domu ešte pred siedmou.

Potom sme vyrazili na výlet. Pridal sa Peter a išli sme Mirovou Mahinrou. Auto trochu viac hrkoce, ako môj džipsík, ale je v ňom viac miesta. Namierili sme si to do hôr na východe. Podľa Mirových informácií, by tam mal byť akýsi horský chrám. Prešli sme Sádri a pustili sa takmer poľnou cestou, ktorá sa kľukatila a stúpala do kopca. Dostali sme sa dosť vysoko, ale kraj tu bol veľmi vyprahnutý. Aj na záberoch kamery bolo vidieť, že stromy majú málo listov a tráva je úplne vysušená. Vidieť, že od dažďov je už ďaleko.

Dostali sme sa na malé parkovisko, autom sa už nedalo ísť. Museli sme vystúpiť a pokračovať peši. Komplex budov sme zahliadli vo vrchoch nad sebou. Pustili sme sa cestičkou, ale výstup bol chvíľami dosť namáhavý. Chodník bol vysekaný do svahu a po ľavej strane sme mali dosť strmé údolie. Našťastie svah na pravej strane poskytoval dosť tieňa, ísť na slnku by bolo omnoho namáhavejšie. Stačilo pár úsekov, kde tieň nebol a potili sme sa ako somáre v kufri. A k tomu stúpanie. Šliapali sme takmer hodinu, nebyť toho, že biele domy sa nám ukázali za každou zákrutou, boli by sme to už dávno vzdali, ale nechceli sme sa dať. Tak sme tvrdohlavo stúpali ďalej. A finiš sa ukázal ako najnáročnejší po miernom klesaní nasledoval záverečný stupák zložený z nepravidelných schodov. Ale konečne sme mali chrám na dosah. V skalnej rozsadline za objektom bola zrejme nejaká jaskyňa, domy boli prilepené ku skalám ako niekde v Tibete. Celý objekt zahaľoval dym, mal som dojem , že tam údia syr. Aj vôňa to trochu pripomínala. Pred chrámom nesmeli chýbať nevyhnutné obchodíky so suvenírmi a občerstvením. Dali sme si jeden domáci čaj, ktorý je veľmi účinný pri vysokých teplotách. A voda aspoň bola prevarená. Chvíľku sme si oddýchli pri stolíku a potom sa vyštverali po strmom schodišti k chrámu. Žlto oblečený mních nás privítal a anglicky nás oboznámil s históriou objektu. Údajne v jaskyni za chrámom prenocoval Krišna pri svojich cestách po Indii, preto je toto miesto posvätné. Teda vnútri sa nesmie fotiť ani filmovať. Chalani sa dali nahovoriť na prehliadku jaskyne, preto sa vyzuli a išli za mníchom. Je som už niekoľko miest, kde Krišna prespal, videl, tak ma tam nič nelákalo.

Sadol som si na múrik a natáčal zábery okolia. Po chvíli ma to prestalo baviť, preto som sa vrátil k bufetu a kúpil si malinovku. Pri nej som počkal Petra s Mirom a dal som si s nimi ešte jednu. Pri obhliadke okolia sme zbadali múry akejsi pevnosti. Na informačnej tabuli bolo označené, že po turistickom chodníku sa tam dá dostať, ale cesta trvá štyri hodiny. Teda budeme musieť tento objekt vypustiť a ísť tam inokedy.  Ale možno bude lepšie, nájsť cestu. po ktorej by sa tam dalo dostať autom.

Po krátkom oddychu sa vydávame na spiatočnú cestu. Zostup bol ešte namáhavejší ako výstup, nohy sa otriasali a unavené svaly namáhali omnoho viac ako pri ceste hore. Chvíľami som uvítal, keď chodník prešiel do protisvahu. K autu sme sa dostali  unavenejší, ako keď sme išli hore. Zaviezli sme sa domov na obed. Lenže deň sa ešte nekončil, mali sme v pláne sa ísť okúpať. Miro mal informácie, že na juhu je priehrada, kde by sa dalo poplávať. Keďže to bolo na ceste domov, zobral som aj svoje auto, lebo som nemal v pláne sa vrátiť do Falny, ale chcel som vyraziť na Abu. Plán to bol celkom dobrý, ale mal jednu chyby. Nikto z nás tam ešte nebol. Len sme vedeli , kde by to asi  mohlo byť.

Pustili sme sa cestou na juh a dúfali sme, že smerovky nás k priehrade dovedú, ale nestalo sa tak. Prechádzali sme pustou krajinou, kde dokonca neboli ani žiadne dediny a nemohli sme sa ani nikoho spýtať na cestu. Po polhodine jazdy sme prišli na križovatku. Po krátkej porade sme sa vydali doprava, teda na západ. Už som sa trochu orientoval, mali sme namierené k priehrade na rieke Luni, povedľa ktorej som už išiel pri svojich potulkách, ale cesta, ktorú som poznal viedla do Sanderao a Pali. Teraz sme boli od nej nejakých dvadsať kilometrov východnejšie. Aj preto som radil pustiť sa na západ. Pokračovali sme teda týmto smerom. Kopce na juhu naznačovali, že ideme dobre, cesta sa k ním neustále približovala. Aj stromy začali hustnúť, až sme sa ocitli v hustom lese. Tu sa zrazu objavila druhá cesta a stáli sme pred kruhovým objazdom. Rozhodli sme sa pre priamu cestu, minuli sme rampy, ktoré svedčili, že sme sa priblížili k civilizovanému svetu, prešli sme ponad vodou naliatu rieku, ktorá mohla prameniť len v priehrade. Zrazu sme boli pred druhou križovatkou, ale túto som už poznal. Zahli sme doľava a o chvíľu sa objavil mohutný priehradový múr. Prešli sme ponad druhý výtok z priehrady a obišli hrádzu z druhej strany, potom sa vyviezli na mohutný násyp. A boli sme v cieli. Otvoril sa nám výhľad na najväčšiu vodnú plochu, okrem mora, ktorú sme tu vôbec videli. Priehrada bola široká štyri kilometre a dlhá 12, to sme si prečítali na informačnej tabuli, ktorá stála na korune hrádze. Pár desiatok metrov sme dokonca objavili miesto, kam sa dalo autom spustiť k hladine. Zišli sme k nej a dlho ju pohľadmi skúmali. Predsa to nebolo tak jednoduché vliezť do vody, v ktorej mohli byť nejaké baktérie, či nepríjemné živočíchy. Ale voda sa na pohľad zdala byť čistá. Breh bol tvorený skalnými balvanmi, teda sa dalo bosými nohami vojsť do vody a nevstúpiť do piesku či hliny. Zhodli sme sa, že to hádam bude bezpečné, vyzliekli sa do plaviek a vošli do vody. Bola čistá a príjemne chladila. Poplávali sme si pol hodinu, potom som sa ospravedlnil a nechal tam Mira samého, mňa čakala dlhá cesta do Abu.

Išiel som celú cestu po diaľnici, nemal som potrebu ani chuť sa trepať cez mesto. Džos síce bol stále nepokojný, keď sme išli týmto úsekom, chýri o prepadávačoch mu asi  zneli v hlave, ale nikdy sa nám nič nestalo. No a boli sme doma o pol hodiny skôr. K stanici sme sa priblížili prv, než sme vošli do Rico kolónie, niečo mi v siluete vadilo. Zahľadel som sa pozornejšie a na ploche pri kanceláriách stála obrovská, čiernym igelitom obalená debňa. Pumpa!

Naozaj, počas mojej neprítomnosti prišla táto dlho očakávaná súčiastka, vážiaca cez osemdesiat ton. Peťko si s ňou poradil a umiestnil ju na medziskádku. Jedna z obávaných úloh sa vyriešila v mojej neprítomnosti. Dokonca na stavbe bolo všetko pripravené k montáži oceľovej konštrukcie. Indovia dokončili zváranie stĺpov a boli pripravení ich začať osadzovať na miesto. To všetko sa dialo pred očami Peťkových kamarátov z Beawaru, ktorí sem prišli pozrieť, ako sa skladá pumpa.  Zostali uňho na noc. Aj ja som si ľahol spokojný s dobre prežitým víkendom.

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

Indické denníky 176

30.06.2018

6. Striedavo na Vasante a na office, nuda, preberám balíčky a lístky. Sedíme pri TV. Včerajšok sme strávili viac menej na izbe, je tu pomerne veselo, odchádza na dovolenku alebo domov viacero viac »

Indické denníky 175

29.06.2018

24.6. Je tu nuda. Chodíme po meste a pozeráme pamiatky, Prezidentský palác, cestu Radžov, Miro točí na kameru. Stretli sme aj prezidenta, mimoriadne opatrenia. Letenku mám na stredu, aspoň budem viac »

Mostná skruža na diaľnici D4

VIDEO: Rodí sa šiesty most cez Dunaj. Pozrite si akú má masívnu kostru

16.12.2018 06:00

Pri Bratislave sa pri výstavbe šiesteho mostu cez Dunaj dali do pohybu 2 400 kíl vážiace oceľové konštrukcie. Tie sú svetovým unikátom.

Taliansko Janov most zrútenie

Nový most v Janove by mal byť postavený do roka

15.12.2018 21:58

Náklady na demoláciu zrúteného Morandiho mosta a očistenie miesta sa odhadujú na 19 miliónov eur.

pieštany, pochod čertov, maska, krampus

V Piešťanoch sa uskutočnil druhý ročník pochodu čertov

15.12.2018 21:10

Ide o jediný pochod čertov na slovenskom území.

Žilina, diaľnica

Štát bude mať za čo stavať, na dopravu získal z eurofondov takmer miliardu

15.12.2018 21:00

NDS zazmluvnila v roku 2018 z eurofondov z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra projekty v sume 936,9 milióna eur.