Indické denníky 104

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet.

Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som strávil v Dillí posledné chvíle pred odchodom, píšem aj tieto riadky. Aj vtedy aj teraz chcem mať tieto okamžiky čo najskôr za sebou. Strávil dom v hlavnom meste na ceste späť takmer tri dni, ale prakticky nič mi z nich neutkvelo v pamäti, ako túžba už byť doma. Na um mi prichádza len to, že vysedávam v kancelárii, idem na obed a čakám, čakám, čakám…

Rovnako tomu je aj dnes. Ideme s Petrom na Office, skontrolovať pripravenosť nášho odletu. Úspešní sme hneď zrána. Bedi nám podáva potvrdené letenky a nič nebráni k návratu domov. A pred sebou máme celý deň. Zastavuje sa pri nás Mráz, ktorý sa ospravedlňuje za svoju včerajšiu neprítomnosť a sľubuje, že dnes už určite pôjdeme pozrieť zaujímavosti. Ale to sa nestalo. Znovu mu do toho niečo prišlo a trávime celý deň prechádzkami po okolí, pozeraním obchodov, drobnými nákupmi. Prepočítam si svoju hotovosť a zisťujem, že mám ešte peknú sumu v rupiách. Keďže potajomky kalkulujem aj s tým, že sa naspäť už nevrátim, musím tieto peniaze minúť. V obchodnej zóne nachádzam kvalitné klenotníctvo a kupujem ešte jednu retiazku zo zlata.  Mám už pri sebe menší poklad. Ten sa v priebehu dňa zrejme zväčšil, pretože zopár známych ma požiadalo, či by som im nezobral domov nejaké balíčky. Predpokladám, že aj v nich sú uložené úspory vo forme klenotov, alebo v dolároch.

Zastavujeme sa na Čanakija Puri na vyslanectve. S ľútosťou pozerám na tenisový dvorec, na ktorom som si nakoniec vôbec nezahral. Chvíľku čakáme na Mráza, ale ten nás posiela naspäť na Vasant, pretože nemôže ísť s nami do mesta. Idem teda radšej na ubytovňu a čakám pri televízore do večera. Potom si zájdem kúpiť jesť a prechádzam sa po okolí a čakám na auto, ktoré ma má odviesť na letisko.

Indické denníky 106

10.12.2017

9.12. Sedím celý deň doma, večer volám taxi ideme po Novákovcov a ideme do ZK. Vo vestibule stoja nastúpené štyri triedy, búrlivý potlesk, oživenie v sále. Zábava však iba priemerná. Nad viac »

Indické denníky 105

09.12.2017

7./8. 12. Odchod na letisko, batožinu podávam až do Bratislavy. Prehliadka O.K., lietadlo prázdne, spím na troch sedadlách, ťahá od nôh. Letíme stále v noci, nad Belehradom zatemnenie. Slnko viac »

Indické denníky 103

07.12.2017

6.12. Vybehávame letenku, stretávame Mráza, ktorý sľubuje výlet po meste, ale musíme ísť sami s Práškovou. Večer opäť TV. Ráno sa vyberáme do kancelárií. Tie sú neďaleko ubytovne, viac »

Jan Palach

Pamätníci a študenti si v Prahe pripomenuli výročie protestu študenta Jana Palacha

16.01.2018 23:22

Jan Palach bol študentom práve Filozofickej fakulty UK. Upálil sa 16. januára 1969 na Václavskom námestí v Prahe.

FRANCE-USA/

Trumpov zdravotný stav je vynikajúci, tvrdí po výročnej prehliadke jeho lekár

16.01.2018 23:18

Trump by mohol prijímať stravu s nižším objemom tukov a viac sa venovať telesnému cvičeniu.

Euro, peniaze, kalkulačka

Nemecko má najväčší prebytok platobnej bilancie na svete

16.01.2018 21:46

Nemecko malo vlani podľa inštitútu Ifo opäť najväčší prebytok platobnej bilancie na svete.

dolára, peniaze, bankovky

Dow Jonesov index prvýkrát prekonal hranicu 26 000 bodov

16.01.2018 20:43

Akcie v Spojených štátoch pokračujú v dosahovaní nových rekordov. Dow Jonesov v utorok prvýkrát prekonal hranicu 26 000 bodov.