Indické denníky 104

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet.

Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som strávil v Dillí posledné chvíle pred odchodom, píšem aj tieto riadky. Aj vtedy aj teraz chcem mať tieto okamžiky čo najskôr za sebou. Strávil dom v hlavnom meste na ceste späť takmer tri dni, ale prakticky nič mi z nich neutkvelo v pamäti, ako túžba už byť doma. Na um mi prichádza len to, že vysedávam v kancelárii, idem na obed a čakám, čakám, čakám…

Rovnako tomu je aj dnes. Ideme s Petrom na Office, skontrolovať pripravenosť nášho odletu. Úspešní sme hneď zrána. Bedi nám podáva potvrdené letenky a nič nebráni k návratu domov. A pred sebou máme celý deň. Zastavuje sa pri nás Mráz, ktorý sa ospravedlňuje za svoju včerajšiu neprítomnosť a sľubuje, že dnes už určite pôjdeme pozrieť zaujímavosti. Ale to sa nestalo. Znovu mu do toho niečo prišlo a trávime celý deň prechádzkami po okolí, pozeraním obchodov, drobnými nákupmi. Prepočítam si svoju hotovosť a zisťujem, že mám ešte peknú sumu v rupiách. Keďže potajomky kalkulujem aj s tým, že sa naspäť už nevrátim, musím tieto peniaze minúť. V obchodnej zóne nachádzam kvalitné klenotníctvo a kupujem ešte jednu retiazku zo zlata.  Mám už pri sebe menší poklad. Ten sa v priebehu dňa zrejme zväčšil, pretože zopár známych ma požiadalo, či by som im nezobral domov nejaké balíčky. Predpokladám, že aj v nich sú uložené úspory vo forme klenotov, alebo v dolároch.

Zastavujeme sa na Čanakija Puri na vyslanectve. S ľútosťou pozerám na tenisový dvorec, na ktorom som si nakoniec vôbec nezahral. Chvíľku čakáme na Mráza, ale ten nás posiela naspäť na Vasant, pretože nemôže ísť s nami do mesta. Idem teda radšej na ubytovňu a čakám pri televízore do večera. Potom si zájdem kúpiť jesť a prechádzam sa po okolí a čakám na auto, ktoré ma má odviesť na letisko.

Indické denníky 173

24.06.2018

20.6. Ráno beriem liek, robím raňajky, čakáme na Musila, ktorý má ísť s nami. Prichádzame tak o auto. Na obed sme u Kubíčka, pohostil nás, potom ideme na Salawas, na večeru sme v meste, viac »

Indické denníky 172

22.06.2018

17.6. Ráno je zamračené a hrozí dážď. Kotevné otvory sú nevyčistené, po obede balím prvý kufor.Veci sa mi do jedného nezmestia. Volám Janke za 500. Aj dnes to vyzerá na dážď, je zamračené. viac »

Indické denníky 171

19.06.2018

15.6. Na stavbe čakáme pumpy. Terén je rozkopaný a cesta nezrovnaná. Zameriaval som základy, potom sa toho chytili z LnT. A zmizol aj s mojimi poznámkami. Podvečer prišli pumpy, vybehli celkom viac »

parlament, národna rada, NR SR, budova

Majetok politikov bez lupy

25.06.2018 06:00

Podľa politológa Koziaka hovoriť o potrebe prijatia nového zákona o ochrane verejného záujmu je len dobrým sloganom pre voličov, ale nič sa neurobí.

pohotovosť, lekárska pohotovostná služžba

Zoznam pohotovostí bude na poslednú chvíľu

24.06.2018 20:00

Na nový systém fungovania prvej pomoci malo od júla nabehnúť 75 ambulancií pre dospelých a 61 pre deti, táto sieť nekopíruje dnešný stav, je menšia.

súd, Pavol Rusko, Marián Kočner, prepustenie na slobodu

Rozhodne sa polícia prehľadať Kočnerov dom?

24.06.2018 19:42

Polícia sa môže pokúsiť o prehliadku. Špecializovaný trestný súd v prípade oboch obvinených rozhodol, že na koniec vyšetrovania budú čakať na slobode.

babiš

Babiš potvrdil, že na post ministra zahraničných vecí navrhne Pocheho

24.06.2018 17:58

Predseda ČSSD Jan Hamáček tvrdí, že ak by Babiš nepredložil prezidentovi Pocheho nomináciu, išlo by o porušenie koaličnej zmluvy.