Indické denníky 103

6.12. Vybehávame letenku, stretávame Mráza, ktorý sľubuje výlet po meste, ale musíme ísť sami s Práškovou. Večer opäť TV.

Ráno sa vyberáme do kancelárií. Tie sú neďaleko ubytovne, treba iba prejsť pár blokov cez park a sme tam. tu nastáva jediný problém. Potvrdiť letenku, tie síce máme zaknihované, ale treba ich osobne zaniesť do spoločnosti. Na to tu je jeden pracovník, náš starý známy Bedi, ktorý má na starosti práve tieto veci. Bol so mnou aj pri predlžovaní pracovného povolenia. Tento krát si od nás berie knižky a sľubuje, že na obed sa máme zastaviť a všetko bude hotové. Zostávame sedieť bez práce v kancelárii, vtom sa objavuje Mráz. Samozrejme sme sa srdečne privítali, chvíľu pokecali. Keď sa dozvedel, že nemáme nič na práci, ponúkol sa nám, že nás prevedie cez mesto a poukazuje nejaké zaujímavosti. Len si čosi ešte musí vybaviť. Teda sme ho čakali. Ale nedočkali sme sa. Objavila sa Štefánia s odkazom, že sa Mráz ospravedlňuje, ale má neodkladné povinnosti. Ale my máme dosť odvahy ísť aj sami. Bude to síce niečo stáť, ale rupií máme dosť. Objednávame si taxík a nasadáme doň všetci traja. Prášková tiež čaká na odchod domov a nemá čo robiť. Motorikša nás odviezla do stredu mesta. za 30 rupií.

Vystúpili sme pri prezidentskom paláci. Potom sme sa prešli po ceste Radžov, okolo Víťazného oblúka. K slovu sa dostal fotoaparát. Dokonca som urobil výnimku a nechal si spraviť snímku s hadom škrtičom na krku a dal som tak zarobiť potulnému kaukliarovi. Bol som ohromený veľkosťou priestoru. Je to naozaj vari najväčšia ulica na svete. Od oblúka k prezidentskému palácu sme išli skoro 45 minút, boli to viac ako tri kilometre. Hlavná cesta bola lemovaná širokým zeleným pásom, v ktorom boli nádrže s vodou, za nimi druhé pásy cesty a parkov. Popozerali sme si tak veľký úsek, pokým nás nohy neboleli. Potom sme sa vrátili domov, vlastne chceli vrátiť. Ale rikšiari za rovnakú cestu na Vasant pýtali desaťkrát viacej. Boli sme v turistickom centre a ceny poriadne vyskočili. Museli sme prejsť do bočných ulíc a ísť dobrý kilometer, pokým sme našli jedného, ktorý nás bol ochotný naspäť odviesť za 50.

Pred kanceláriou sme si nakúpili večeru, zastavili sme sa v pizzerii, dal som si zabaliť grilované kurča, polovičku. K tomu prílohu a čerstvé pečivo, fľašu koly.

Na izbe sme to spratali a opäť strávili noc pri televízore.

Indické denníky 106

10.12.2017

9.12. Sedím celý deň doma, večer volám taxi ideme po Novákovcov a ideme do ZK. Vo vestibule stoja nastúpené štyri triedy, búrlivý potlesk, oživenie v sále. Zábava však iba priemerná. Nad viac »

Indické denníky 105

09.12.2017

7./8. 12. Odchod na letisko, batožinu podávam až do Bratislavy. Prehliadka O.K., lietadlo prázdne, spím na troch sedadlách, ťahá od nôh. Letíme stále v noci, nad Belehradom zatemnenie. Slnko viac »

Indické denníky 104

08.12.2017

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet. Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som viac »

nobel, ican, Fihnová, Thurlowová

V Osle a Štokholme odovzdali Nobelove ceny

10.12.2017 21:01

Šéfka kampane ICAN Beatrice Fihnová uviedla, že máme pred sebou "voľbu medzi dvoma koncami: koncom jadrových zbraní a koncom nás, ľudí,"

dieťa, mlieko, dojčenie

Francúzi sťahujú dojčenské mlieko od Lactalisu. Hrozí salmonelóza

10.12.2017 20:56

Francúzske úrady oznámili masívne stiahnutie dojčenského mlieka vyrábaného skupinou Lactalis pre Francúzsko aj pre zahraničné trhy.

libanon, bejrut, protest, izrael, jeruzalem

Hnev na Blízkom východe nepoľavuje

10.12.2017 20:11

Pálenie amerických a izraelských vlajok, hádzanie kameňov či nápisy typu Trump prináša katastrofu. Aj tak vyzeral víkend na Blízkom východe.

spojena bratislava, elektricka, bratislava

Električka pri novom SND straší Bratislavčanov

10.12.2017 20:00

Plánovaná električková trať v blízkosti novej budovy Slovenského národného divadla (SND) vyvolala veľké vášne.