Indické denníky 99

28.11. Volám Dž., chcú mi stopnúť dovolenku. Trochu som ich potrápil. Vydra nastúpila. Zaniesol som sako do čistiarne, vyvolal film a kúpil tri vetrovky, uvaril guláš a konzultoval výkresy.

Ani po raňajkách som neupratal. Hádam tá žena dnes konečne príde. Ráno bežná kontrola na stavbe, potom telefonujem do Džajpúru. Sedláček je po nedeli akýsi pichľavý. Údajne vraj Potrubí­ zastavuje všetky dovolenky. Podľa ich názoru môžme na dovolenku odí­sť až 9 mesiacov od podpisu zmluvy. To by však znamenalo, že by som sa domov do konce kontraktu vôbec nedostal. Ale trafila kosa na kameňˆ. Jednoducho som starému povedal, že pokiaľ si to budú interpretovať takto, neodcestujem na dovolenku, ale sa už naspäť do Indie nevrátim. Nech so vedenie láskavo uvedomí­, čo robí­. Starý bol poriadne prekvapený a okamžite zmenil názor. Ale ja som ho nechal, nech sa škvarí­ vo vlastnej šťave. Domov odcestujem, aj keby som mal stáť v uličke a iba na nich záleží­, či sa aj vrátim naspäť! To nové vedenie je proste nejaké čudné. Asi nemajú dosť zdravého rozumu. Je pravdou, že teraz je najnevhodnejšie obdobie na odchod zo stavby, ale na tento fakt som upozorňoval už pred monzúnom. Okrem iného podpisom novej zmluvy sa mi zmenilo iba zaradenie a plat a nie vysielacie podmienky. A v tomto bode som neoblomný. Po 11 mesiacoch pobytu v zahraničí­ pracovní­k musí­ čerpať dovolenku. A punktum! Nech si trhnú nohou!

Mierne napálený sa vraciam do domu a tlak mi ešte stúpne, dvere sú otvorené! Už len to by chýbalo, keby sa nám sem niekto vlámal. Ale opak je pravdou, nič nechýba, ale čosi pribudlo. V kuchyni sa pohybuje drobná hnedá žienka v červenom sárí­ a gruntuje ju o sto päť. Keď ma zbadá, milo sa usmeje, prehodí­ čosi v hindí­ a robí­ ďalej. Chvíľu ju pozorujem, je naozaj celkom šikovná. Tanwar  poslal naozaj spoľahlivú pracovní­čku. Zvesil som zo skrine sako a vyrazil s Džosom na mimopracovnú cestu. V meste so sa zastavil v čistiarni a dal si oblek vyčistiť, zajtra bude hotový. Potom sme vyrazili na Mont Abu. Zastavil som sa v známom labáku a nechal urobiť fotky. Skočil do vyhliadnutého obchodu s textilom, kde som kúpil vetrovky, ktoré som si tam chodil už dlhší­ čas obzerať. Mal som ich už päť. Výlet netrval ani hodinku a bol som vybavený. Chlapí­k v obchode s filmami mi bol už schopný urobiť snímky za 30 minút. Bol som jeho pravidelný návštevník.

Na obed som zo zvyšku mäsa uvalil plný hrniec gulášu. Mal by vydržať na zvyšok týždňa.

Poobedie trávim na stavbe a zaoberám sa bežnou činnosťou, najmä prechádzame s Marošom výkresy, aby sa aj ako strojár vyznal v stavebných. Bude to počas mojej neprítomnosti potrebovať.

Indické denníky 106

10.12.2017

9.12. Sedím celý deň doma, večer volám taxi ideme po Novákovcov a ideme do ZK. Vo vestibule stoja nastúpené štyri triedy, búrlivý potlesk, oživenie v sále. Zábava však iba priemerná. Nad viac »

Indické denníky 105

09.12.2017

7./8. 12. Odchod na letisko, batožinu podávam až do Bratislavy. Prehliadka O.K., lietadlo prázdne, spím na troch sedadlách, ťahá od nôh. Letíme stále v noci, nad Belehradom zatemnenie. Slnko viac »

Indické denníky 104

08.12.2017

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet. Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som viac »

Jan Palach

Pamätníci a študenti si v Prahe pripomenuli výročie protestu študenta Jana Palacha

16.01.2018 23:22

Jan Palach bol študentom práve Filozofickej fakulty UK. Upálil sa 16. januára 1969 na Václavskom námestí v Prahe.

FRANCE-USA/

Trumpov zdravotný stav je vynikajúci, tvrdí po výročnej prehliadke jeho lekár

16.01.2018 23:18

Trump by mohol prijímať stravu s nižším objemom tukov a viac sa venovať telesnému cvičeniu.

Euro, peniaze, kalkulačka

Nemecko má najväčší prebytok platobnej bilancie na svete

16.01.2018 21:46

Nemecko malo vlani podľa inštitútu Ifo opäť najväčší prebytok platobnej bilancie na svete.

dolára, peniaze, bankovky

Dow Jonesov index prvýkrát prekonal hranicu 26 000 bodov

16.01.2018 20:43

Akcie v Spojených štátoch pokračujú v dosahovaní nových rekordov. Dow Jonesov v utorok prvýkrát prekonal hranicu 26 000 bodov.