Indické denníky 99

28.11. Volám Dž., chcú mi stopnúť dovolenku. Trochu som ich potrápil. Vydra nastúpila. Zaniesol som sako do čistiarne, vyvolal film a kúpil tri vetrovky, uvaril guláš a konzultoval výkresy.

Ani po raňajkách som neupratal. Hádam tá žena dnes konečne príde. Ráno bežná kontrola na stavbe, potom telefonujem do Džajpúru. Sedláček je po nedeli akýsi pichľavý. Údajne vraj Potrubí­ zastavuje všetky dovolenky. Podľa ich názoru môžme na dovolenku odí­sť až 9 mesiacov od podpisu zmluvy. To by však znamenalo, že by som sa domov do konce kontraktu vôbec nedostal. Ale trafila kosa na kameňˆ. Jednoducho som starému povedal, že pokiaľ si to budú interpretovať takto, neodcestujem na dovolenku, ale sa už naspäť do Indie nevrátim. Nech so vedenie láskavo uvedomí­, čo robí­. Starý bol poriadne prekvapený a okamžite zmenil názor. Ale ja som ho nechal, nech sa škvarí­ vo vlastnej šťave. Domov odcestujem, aj keby som mal stáť v uličke a iba na nich záleží­, či sa aj vrátim naspäť! To nové vedenie je proste nejaké čudné. Asi nemajú dosť zdravého rozumu. Je pravdou, že teraz je najnevhodnejšie obdobie na odchod zo stavby, ale na tento fakt som upozorňoval už pred monzúnom. Okrem iného podpisom novej zmluvy sa mi zmenilo iba zaradenie a plat a nie vysielacie podmienky. A v tomto bode som neoblomný. Po 11 mesiacoch pobytu v zahraničí­ pracovní­k musí­ čerpať dovolenku. A punktum! Nech si trhnú nohou!

Mierne napálený sa vraciam do domu a tlak mi ešte stúpne, dvere sú otvorené! Už len to by chýbalo, keby sa nám sem niekto vlámal. Ale opak je pravdou, nič nechýba, ale čosi pribudlo. V kuchyni sa pohybuje drobná hnedá žienka v červenom sárí­ a gruntuje ju o sto päť. Keď ma zbadá, milo sa usmeje, prehodí­ čosi v hindí­ a robí­ ďalej. Chvíľu ju pozorujem, je naozaj celkom šikovná. Tanwar  poslal naozaj spoľahlivú pracovní­čku. Zvesil som zo skrine sako a vyrazil s Džosom na mimopracovnú cestu. V meste so sa zastavil v čistiarni a dal si oblek vyčistiť, zajtra bude hotový. Potom sme vyrazili na Mont Abu. Zastavil som sa v známom labáku a nechal urobiť fotky. Skočil do vyhliadnutého obchodu s textilom, kde som kúpil vetrovky, ktoré som si tam chodil už dlhší­ čas obzerať. Mal som ich už päť. Výlet netrval ani hodinku a bol som vybavený. Chlapí­k v obchode s filmami mi bol už schopný urobiť snímky za 30 minút. Bol som jeho pravidelný návštevník.

Na obed som zo zvyšku mäsa uvalil plný hrniec gulášu. Mal by vydržať na zvyšok týždňa.

Poobedie trávim na stavbe a zaoberám sa bežnou činnosťou, najmä prechádzame s Marošom výkresy, aby sa aj ako strojár vyznal v stavebných. Bude to počas mojej neprítomnosti potrebovať.

Indické denníky 173

24.06.2018

20.6. Ráno beriem liek, robím raňajky, čakáme na Musila, ktorý má ísť s nami. Prichádzame tak o auto. Na obed sme u Kubíčka, pohostil nás, potom ideme na Salawas, na večeru sme v meste, viac »

Indické denníky 172

22.06.2018

17.6. Ráno je zamračené a hrozí dážď. Kotevné otvory sú nevyčistené, po obede balím prvý kufor.Veci sa mi do jedného nezmestia. Volám Janke za 500. Aj dnes to vyzerá na dážď, je zamračené. viac »

Indické denníky 171

19.06.2018

15.6. Na stavbe čakáme pumpy. Terén je rozkopaný a cesta nezrovnaná. Zameriaval som základy, potom sa toho chytili z LnT. A zmizol aj s mojimi poznámkami. Podvečer prišli pumpy, vybehli celkom viac »

parlament, národna rada, NR SR, budova

Majetok politikov bez lupy

25.06.2018 06:00

Podľa politológa Koziaka hovoriť o potrebe prijatia nového zákona o ochrane verejného záujmu je len dobrým sloganom pre voličov, ale nič sa neurobí.

pohotovosť, lekárska pohotovostná služžba

Zoznam pohotovostí bude na poslednú chvíľu

24.06.2018 20:00

Na nový systém fungovania prvej pomoci malo od júla nabehnúť 75 ambulancií pre dospelých a 61 pre deti, táto sieť nekopíruje dnešný stav, je menšia.

súd, Pavol Rusko, Marián Kočner, prepustenie na slobodu

Rozhodne sa polícia prehľadať Kočnerov dom?

24.06.2018 19:42

Polícia sa môže pokúsiť o prehliadku. Špecializovaný trestný súd v prípade oboch obvinených rozhodol, že na koniec vyšetrovania budú čakať na slobode.

babiš

Babiš potvrdil, že na post ministra zahraničných vecí navrhne Pocheho

24.06.2018 17:58

Predseda ČSSD Jan Hamáček tvrdí, že ak by Babiš nepredložil prezidentovi Pocheho nomináciu, išlo by o porušenie koaličnej zmluvy.