Indické denníky 98

27.11. Budí­m sa skoro a vyspatý, ale upratovať sa mi nechce. Mala by nastúpiť vydra. Odprevádzam Sadí­lka a Novotného na nákup mäsa. Po obede ideme na túru okolo jazera. Volám Prahu.

Pretože som išiel spať prí­liš skoro, ráno sa budím včas. Som vyspatý. Je nedeľa, mal by som dať dom do poriadku, ale vôbec sa mi nechce. Dnes by sa mala prí­sť predstaviť upratovačka, hovoríme jej vydra, ani neviem, kto to vymyslel a prečo. Tuší­m to bol Slávek, ktorý tento výraz zaviedol. Teda nebudem upratovať, nech tá žena ukáže, čo vie. A nech vidí­, čo ju čaká. Nechávam teda riady v drese a metlu v kúte. Servis máme pre šesť osôb, teda nemusíme tri dni umývať riad. Hádam dovtedy prí­de.

Po deviatej sa pred domom zastavuje auto, to dorazili Sadí­lek a Novotný z južného úseku, prišli na nákup mäsa. Zobral som svoje vozidlo a vyrazili sme do hospodárstva na zabíjačku. Chlapci si prezreli celý proces prípravy mäsa a skonštatovali, že sa im zdá bezpečná a rozhodli sa tu nakupovať. Dohodli sme si kalendár. Teda aby sme sa tu nezrážali v tú istú nedeľu. Nech je mäsa pre obe skupiny. Zobrali si ho za pár kilo a pelášili na juh. Dúfam, že nebudú mať problémy na hraniciach, lebo Gudžarát je okrem abstinentského štátu aj vegetariánsky. Ja sa vraciam domov a robí­m inventúru v chladničke. Za týždeňˆ už budem na ceste domov, preto potrebujem zlikvidovať veci, ktoré by mohli prepadnúť skaze, teda pokaziť sa, alebo mi ich niekto mohol zjesť. Mám tam zopár konzerv. Na obed si otváram Luncheomneat a robí­m so k nemu zemiaky a šalát.

Po obede mi Maroš navrhuje prechádzku. Na moje ubolené nohy by to malo mať priaznivý účinok. Súhlasím s podmienkou, že sa nebudeme štverať do kopca. Stanovili sme si trasu obí­denie jazera.. Ideme teda cestičkou cez polia k hrádzi. Pokukujem do jazierka naľavo, či sa tam aj dnes nebudú kúpať nejaké mladé domorodky, ale je prázdne. Vystúpime na hrádzu. Chodník pokračuje doprava po betónovej stienke, na jeho konci zakrytý handrou spí nejaký chlap. Opatrene povedľa neho prechádzame, vôbec na nás nereaguje a drichme si ďalej. Cestička sa kľukatí­ povedľa vodnej hladiny, iba niekoľko metrov od nej. Jazero je po dažďoch plné a voda sa tu zdá byť čistejšia. Sem tam zbadáme aj plávať ryby. Možno by sa dala aj nejaká chytiť. Na protiľahlom brehu zátoky stojí­ roľní­cka alebo pastierska usadlosť, okolo nej pobehuje zopár kôz. Keď prí­deme na najvzdialenejší­ koniec zátoky cestička sa rozdeľuje. Jedna pokračuje do kopcov na obzore a druhá sa stáča naspäť po brehu. Dávame sa po nej a za chvíľu prichádzame k domu. Zdá sa pustý. Robí­m zopár snímkov a ideme ďalej. Prechádzka povedľa jazera je veľmi príjemná, ale jazero je väčšie ako sa nám zdalo. Má mnoho zálivov, ktoré vypĺňajú kraj medzi kopcami a z malej prechádzky sa stala náročná túra. po viac ako hodine prichádzame na stranu oproti hrádzi. Tu sa do nádrže vlieva malý potok. Jeden sme už preskočili, ale terén okolo toho prvého bol priaznivý. Bol to skôr zárez v zemi so strmými brehmi. Vody v ňˆom bolo málo a dal sa ľahko preskočiť. Teraz to bolo horšie. Tento prí­tok bol sí­ce plytký ale zem okolo neho tvorila rovina a tá bola celá rozbahnená. Rástlo tu rákosie a pomedzi ne presvitala voda. Skôr to bol močiar ako zem. Zaváhali sme. Chodní­k sa opäť rozdeľoval. Jedna jeho časť viedla rovno a smerovala kamsi do údolia pred nami. Zjavne ústi niekde na diaľnicu do Falny a návrat po nej by mohol trvať niekoľko hodí­n, lebo táto obchádzala kopec, na ktorom stoja prenosové antény. Druhá vetva smerovala do bahnišťa. Váhali sme, čo urobiť. Vrátime sa po tej istej ceste, alebo sa pusťme do neistého. Možno chlapská hrdosť nám nedovolila sa vrátiť. Sme predsa dvaja, ak by jeden zapadol, druhý mu pomôže. Rovnako stopy zvierat a ľudí­ svedčili o tom, že chodník musí­ byť priechodný. Teda vyrazili sme krížom cez mokrinu. Vyhľadávali sme pevné miesta a sledovali šľapaje pred sebou. V tom najkritickejšom mieste sme mali dosť problémov, lebo chodní­k stratil jednoliatosť a vetvil sa do mnohých smerov. Hlavne zvieratá behali okolo stromov a trsov traví­n ako sa im páčilo. Konárom sme skúmali terén pred sebou, či je dosť pevný , aby nás udržal a opatrne sme postupovali . Po vari 50 metroch sme uvideli mierny svah obrastený krí­kmi. Pevný breh. Prešli sme! V húštine za stromami sa opäť objavila skupinka domov ale my sme ju obišli a v okamihu, keď sme narazili na vychodenú cestu sme sa pustili opäť na juh. Boli sme na druhej strane a išli sme domov. Opäť je to pekný výlet. Vo ploche vody je množstvo vtákov, volavky, kačky a čo ja viem aké ešte. Voda na tejto strane je hlbšia a plná rýb. Možno by  rybačka nemusela byť neúspešná. Alebo stačí­ počkať, pokým teplo zníži hladinu jazera a potom ryby proste pochytať rukami.

Po návrate domov sa potvrdilo príslovie, že je treba vyháňať klin klinom, nohy naozaj prestali bolieť a svalovica rýchlo ustúpila. Lenže neprišla ani vydra a v kuchyni je neporiadok. Dávam si večeru a idem ešte raz volať, ale tento krát do Prahy brata. Musím si zabezpečiť letenku z Prahy do Bratislavy. Jaroš nie je doma, nechávam odkaz u jeho dcéry. Zdá sa, že toto je zatiaľ jediné neisté miesto na mojej ceste domov.

Indické denníky 106

10.12.2017

9.12. Sedím celý deň doma, večer volám taxi ideme po Novákovcov a ideme do ZK. Vo vestibule stoja nastúpené štyri triedy, búrlivý potlesk, oživenie v sále. Zábava však iba priemerná. Nad viac »

Indické denníky 105

09.12.2017

7./8. 12. Odchod na letisko, batožinu podávam až do Bratislavy. Prehliadka O.K., lietadlo prázdne, spím na troch sedadlách, ťahá od nôh. Letíme stále v noci, nad Belehradom zatemnenie. Slnko viac »

Indické denníky 104

08.12.2017

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet. Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som viac »

nobel, ican, Fihnová, Thurlowová

V Osle a Štokholme odovzdali Nobelove ceny

10.12.2017 21:01

Šéfka kampane ICAN Beatrice Fihnová uviedla, že máme pred sebou "voľbu medzi dvoma koncami: koncom jadrových zbraní a koncom nás, ľudí,"

dieťa, mlieko, dojčenie

Francúzi sťahujú dojčenské mlieko od Lactalisu. Hrozí salmonelóza

10.12.2017 20:56

Francúzske úrady oznámili masívne stiahnutie dojčenského mlieka vyrábaného skupinou Lactalis pre Francúzsko aj pre zahraničné trhy.

libanon, bejrut, protest, izrael, jeruzalem

Hnev na Blízkom východe nepoľavuje

10.12.2017 20:11

Pálenie amerických a izraelských vlajok, hádzanie kameňov či nápisy typu Trump prináša katastrofu. Aj tak vyzeral víkend na Blízkom východe.

spojena bratislava, elektricka, bratislava

Električka pri novom SND straší Bratislavčanov

10.12.2017 20:00

Plánovaná električková trať v blízkosti novej budovy Slovenského národného divadla (SND) vyvolala veľké vášne.