Indické denníky 96

23.11. V meste je procesia, volajú ma do Ambádži, robí­m zopár fotiek. Poobede porada, Maroš veľa sľubuje, musím ho krotiť. Večer vypadáva elektrina, ako vždy.

Zabehávame na stavbe, Maroš sa snaží­, dobre  hovorí­ anglicky a rád hovorí­, tak sa zapája do každej diskusie. Dokonca o práci hovorí­ aj doma pri obede, alebo večer, čo sa mi vôbec nepáči. Idem do mesta  na nákupy. Cestou späť na križovatke stretávame veľký zástup ľudí­. Koná sa akási náboženská slávnosť, vyobliekané ženy nesú nádoby s vodou a kvetinové vence, za nimi idú alegorické vozy, pestro pomaľovaný slon s vežíčkou,  motorková trojkolka ovešaná girlandami kvetí­n a uprostred toho skupina svätých mužov. Oblečení­ sú do pomarančových šiat a pestro pomaľované tvare nesú symboly stupňov ich vysvätenia. Rýchlo ťahám domov a beriem fotoaparát. Vraciam sa na cestu pred stanicou a nechám defilovať celý sprievod, z najzaují­mavejší­ch skupí­n robí­m sní­mky. Na moje veľké prekvapenie sa zastavuje aj skupina  kňazov a necháva sa tiež fotografovať, dokonca ten najvyšší­ mi podáva ruku. Evidentne mu nevadí­, že nie som Hind. V zástupe za nimi spoznávam niekoľko obyvateľov Rico kolónie, tí­ mi vysvetľujú, že neďaleké mestečko Ambádži má dnes sviatok, niečo ako naše hody, je teda miestneho svätého, konajú sa tam veľké oslavy. Srdečne pozývajú aj mňa. Ale nemám chuť í­sť s nimi 15 kilometrov peši, vyhováram sa, že prí­dem neskôr autom, ale nepodarí­ sa mi. Na stavbe Mondel zorganizoval poradu. Sedí­me skoro dve hodiny, preberáme pracovné problémy, Maroš sa ocitá ako ryba vo vode, začí­na organizovať. Musel som ho pribrzdiť, lebo by posľuboval také termí­ny, ktoré by sa nedali v žiadnom prípade splniť.

Ideme teda radšej domov, kde nás čaká nemilé prekvapenie, nie je prúd. Ohrievame si večeru na plynovom variči. A ideme skoro spať.

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

Indické denníky 176

30.06.2018

6. Striedavo na Vasante a na office, nuda, preberám balíčky a lístky. Sedíme pri TV. Včerajšok sme strávili viac menej na izbe, je tu pomerne veselo, odchádza na dovolenku alebo domov viacero viac »

Indické denníky 175

29.06.2018

24.6. Je tu nuda. Chodíme po meste a pozeráme pamiatky, Prezidentský palác, cestu Radžov, Miro točí na kameru. Stretli sme aj prezidenta, mimoriadne opatrenia. Letenku mám na stredu, aspoň budem viac »

branci

Reakcia na brancov? Nitra plánuje rómske poriadkové hliadky

22.09.2018 08:52

Náklady na projekt sú 196 293 eur.

Julian Assange

Rusko odmieta, že chcelo pomôcť Assangeovi utiecť z Británie

22.09.2018 08:17

"Ide o ďalší príklad dezinformácií a falošných správ", uvádza ruské veľvyslanectvo v Londýne.

Lucia Žitňanská

Koalícia nechce od Žitňanskej jej mandát

22.09.2018 07:00

Vládnej koalícii zostáva po odchode Žitňanskej z Mostu-Híd krehká parlamentná väčšina, k dobru má iba dvoch poslancov.

pocasie, teplo

V piatok sa definitívne skončilo leto

22.09.2018 06:00

Teploty klesnú o desať až pätnásť stupňov. Príde dážď a vietor, ktorý môže začiatkom týždňa prerásť do víchrice.