Indické denníky 96

23.11. V meste je procesia, volajú ma do Ambádži, robí­m zopár fotiek. Poobede porada, Maroš veľa sľubuje, musím ho krotiť. Večer vypadáva elektrina, ako vždy.

Zabehávame na stavbe, Maroš sa snaží­, dobre  hovorí­ anglicky a rád hovorí­, tak sa zapája do každej diskusie. Dokonca o práci hovorí­ aj doma pri obede, alebo večer, čo sa mi vôbec nepáči. Idem do mesta  na nákupy. Cestou späť na križovatke stretávame veľký zástup ľudí­. Koná sa akási náboženská slávnosť, vyobliekané ženy nesú nádoby s vodou a kvetinové vence, za nimi idú alegorické vozy, pestro pomaľovaný slon s vežíčkou,  motorková trojkolka ovešaná girlandami kvetí­n a uprostred toho skupina svätých mužov. Oblečení­ sú do pomarančových šiat a pestro pomaľované tvare nesú symboly stupňov ich vysvätenia. Rýchlo ťahám domov a beriem fotoaparát. Vraciam sa na cestu pred stanicou a nechám defilovať celý sprievod, z najzaují­mavejší­ch skupí­n robí­m sní­mky. Na moje veľké prekvapenie sa zastavuje aj skupina  kňazov a necháva sa tiež fotografovať, dokonca ten najvyšší­ mi podáva ruku. Evidentne mu nevadí­, že nie som Hind. V zástupe za nimi spoznávam niekoľko obyvateľov Rico kolónie, tí­ mi vysvetľujú, že neďaleké mestečko Ambádži má dnes sviatok, niečo ako naše hody, je teda miestneho svätého, konajú sa tam veľké oslavy. Srdečne pozývajú aj mňa. Ale nemám chuť í­sť s nimi 15 kilometrov peši, vyhováram sa, že prí­dem neskôr autom, ale nepodarí­ sa mi. Na stavbe Mondel zorganizoval poradu. Sedí­me skoro dve hodiny, preberáme pracovné problémy, Maroš sa ocitá ako ryba vo vode, začí­na organizovať. Musel som ho pribrzdiť, lebo by posľuboval také termí­ny, ktoré by sa nedali v žiadnom prípade splniť.

Ideme teda radšej domov, kde nás čaká nemilé prekvapenie, nie je prúd. Ohrievame si večeru na plynovom variči. A ideme skoro spať.

Indické denníky 173

24.06.2018

20.6. Ráno beriem liek, robím raňajky, čakáme na Musila, ktorý má ísť s nami. Prichádzame tak o auto. Na obed sme u Kubíčka, pohostil nás, potom ideme na Salawas, na večeru sme v meste, viac »

Indické denníky 172

22.06.2018

17.6. Ráno je zamračené a hrozí dážď. Kotevné otvory sú nevyčistené, po obede balím prvý kufor.Veci sa mi do jedného nezmestia. Volám Janke za 500. Aj dnes to vyzerá na dážď, je zamračené. viac »

Indické denníky 171

19.06.2018

15.6. Na stavbe čakáme pumpy. Terén je rozkopaný a cesta nezrovnaná. Zameriaval som základy, potom sa toho chytili z LnT. A zmizol aj s mojimi poznámkami. Podvečer prišli pumpy, vybehli celkom viac »

parlament, národna rada, NR SR, budova

Majetok politikov bez lupy

25.06.2018 06:00

Podľa politológa Koziaka hovoriť o potrebe prijatia nového zákona o ochrane verejného záujmu je len dobrým sloganom pre voličov, ale nič sa neurobí.

pohotovosť, lekárska pohotovostná služžba

Zoznam pohotovostí bude na poslednú chvíľu

24.06.2018 20:00

Na nový systém fungovania prvej pomoci malo od júla nabehnúť 75 ambulancií pre dospelých a 61 pre deti, táto sieť nekopíruje dnešný stav, je menšia.

súd, Pavol Rusko, Marián Kočner, prepustenie na slobodu

Rozhodne sa polícia prehľadať Kočnerov dom?

24.06.2018 19:42

Polícia sa môže pokúsiť o prehliadku. Špecializovaný trestný súd v prípade oboch obvinených rozhodol, že na koniec vyšetrovania budú čakať na slobode.

babiš

Babiš potvrdil, že na post ministra zahraničných vecí navrhne Pocheho

24.06.2018 17:58

Predseda ČSSD Jan Hamáček tvrdí, že ak by Babiš nepredložil prezidentovi Pocheho nomináciu, išlo by o porušenie koaličnej zmluvy.