Založ si blog

Indické denníky 90

 9.11. Začala betonáž PS, idem za Mrázom. O tretej doráža starý, ale robiť sa mu nechce. Na letisku čakám viac ako dve hodiny, beriem projektantov do nového domu, dohodli sme sa na spoločnom odchode. Večer porada.

 Ráno odvážam Mira na stavbu. Situáciu máme trochu komplikovanú, jeho vodič aj s autom zostal k dispozícii počas jeho dovolenky pre ľudí­ z lí­nie a teraz tu máme iba jedno auto. Tak mu musíme robiť aj taxí­ka. Na stanici začala konečne betonáž stropu Parking shedu, debnenie nevyzerá stále veľmi lákavo, ale predpokladám, že by to už mohlo vydržať. Štartujú dve miešačky a ženy po rampe vynášajú prvé koše betónu. Zostavám tam pokým nepoložia pár kubíkov a potom odchádzam do mesta, kde sa mám stretnúť s Mrázom. Ten práve prenajal druhý dom. Mám ho prebrať a nachystať pre bývanie. Aj túto budovu zabezpečil náš známy majiteľ stanice STD Singh, teda je predpoklad, že bude v poriadku. Dom leží­ síce vedľa hlavnej cesty do Pali, letisko sa nachádza niekde na druhej strane, stíhačky štartujú a pristávajú za plotom oproti domu vo vzdialenosti niekoľko sto metrov. Teda bývanie tu nebude veľmi kľudné. Ale domček je to šikovný, má zo tri spálne, obývačku, kuchyňˆu a nejaké miestnosti na streche, kde môžu spať šoféri. Pôvodne som si myslel, že by som tento dom mohol použí­vať pri svojich návštevách tu hore, ale ten ruch okolo mi  nevyhovuje. Dom na Šastri Nagar sa mi zdá tichší­, hoci tam je viac komárov.

S Mrázom preberáme všetky izby a kontrolujeme pripravenosť a vybavenie. Je tu všetko, dom sme prebrali a okamžite sa bude môcť použí­vať. A dozvedám sa aj, kto budú prví­ obyvatelia. Mám počkať na letisku tých projektantov a ubytovať ich tu. Ráno ich mám odviezť do Abu, kde prenocujú a potom ich mám poslať Pálešovi,  ktorý ich dopraví­ do Kandly. Trochu zložité, ale vedenie to asi  považuje za najvhodnejšie riešenie. Mráz sa vracia do Pali a ja idem urobiť nákupy a nachystať obed. Potom sa vraciam na stanicu k Mirovi a čakáme na starého. Tento šedivý nezmar prežil všetky zmeny bez ujmy na zdraví­ a postavení, udržal si svoju pozíciu a možno aj upevnil. Chýry o tom, že Potrubí­ funkcie úsekových vedúcich zruší­ sa ukázali nesprávne, Sedláček na podobnom mieste zostal, len sa stal asistentom riaditeľa. Proste ten chlap vedel ako na to, zrejme mal silné páky a vedel v tom chodiť.

Na stavbu došiel po tretej, ale nejavil veľký záujem o prácu, stavbu si pozrel iba zbežne, hoci pokračovala betonáž. Spolu s ní­m bol Vondra, jeden z tých, čo ma presvedčovali, aby som v Indii zostal aj ďalej. Na prvý pohľad bolo vidieť, že si so starým padli do oka. Ako aj budúcnosť ukázala, aj jeho záujem bol niekde inde, ako v tom , aby stavba poriadne fungovala, viac mu išlo o osobné pohodlie a postavenie. Ukázal sa ako pravý zlatokop. Obaja boli netrpezliví­ a priam nám nariadili , aby sme zo stavby išli domov, kde vraj treba prebrať veľa dôležitých vecí­. Ja som si myslel, že odovzdávanie papierov sa mohlo urobiť aj v kancelárii na stavbe, ale tam im zrejme chýbali dve veci, klimatizácia a whisky. Za takýchto podmienok proste neboli schopní­ pracovať. Zaviezol som Mira domov a nechal som im ho napospas, lebo podľa Mrázových inštrukcií­ som mal í­sť na letisko po projektantov. Tí­ mali prí­sť lietadlom o piatej, ale niekde sa vlôdila chyba, čakal som tam viac ako dve hodiny, kým prileteli. Najskôr mi nahlásili asi odlet lietadla z Džajpúru a nie čas jeho pristátia do Džodpúru. Tak som v letiskovej hale zbytočne strávil kopec času. Ale aspoňˆ som mal možnosť poriadne spoznať činnosť pri štartoch a pristátiach lietadiel. Tie tu zamestnávali personál každé dve hodiny. Najprv pristálo lietadlo z Dillí­ a Džajpúru, ktoré letelo do Udaipúru a Bombaj. Prebehol uví­tací­ ceremoniál pasažierov, ktorí­ tu mali svoj cieľ, nato začalo odbavovanie cestujúcich, ktorí­ nastupovali na cestu na juh, tranzitní­ zatiaľ čakali v špeciálnej miestnosti, za pol hodiny sa hala vyprázdnila. Ale za pár minút kolotoč začal znova, tento krát letelo lietadlo v opačnom smere, teda z Bombaj,  Ahmedabád, Udaipúr do Džajpúru a Dillí­. Opäť ruch a zhon, potom kľud viac ako hodinu. V tom čase som tu sedel úplne sám. Rovnako aj na parkovisku pred letiskom stálo iba jedno auto. Pred siedmou začalo letisko znova oží­vať, blížilo sa lietadlo zo severu, dúfal som, že v ňˆom už tí­ projektanti budú, lebo druhé letí­ až ráno. Našťastie prišli, v dave domorodcov a turistov som ich rozpoznal pomerne ľahko, neviem sí­ce prečo, ale akosi sme boli naladení­ na rovnakú vlnovú dĺžku. Naložil som ich aj s batožinou do auta a zaviezol do nového domu, tu sa mali ubytovať a dohodli sme sa, že ráno o piatej po nich prí­dem a odveziem ich ďalej.

Potom sa vraciam do Šastri Nagar. Sedláček ešte poriadne nezačal úradovať, ale fľaška whisky na stole už bola prázdna. Vybavoval papiere až do deviatej, až potom nasadli do auta a šli spať. Aj ja som sa o to pokúsil, ale bola hlučná noc, niekde nablízku sa konali nejaké oslavy, zaspal som až po jedenástej.

 

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

Indické denníky 176

30.06.2018

6. Striedavo na Vasante a na office, nuda, preberám balíčky a lístky. Sedíme pri TV. Včerajšok sme strávili viac menej na izbe, je tu pomerne veselo, odchádza na dovolenku alebo domov viacero viac »

Indické denníky 175

29.06.2018

24.6. Je tu nuda. Chodíme po meste a pozeráme pamiatky, Prezidentský palác, cestu Radžov, Miro točí na kameru. Stretli sme aj prezidenta, mimoriadne opatrenia. Letenku mám na stredu, aspoň budem viac »

Michael Cohen

Bývalý Trumpov právnik Cohen dostal na súde tri roky

12.12.2018 19:01

Usvedčil ho, že počas volebnej kampane v roku 2016 podplácal dve niekdajšie milenky budúceho prezidenta.

morčacia roláda na jablkách

Ceny mäsa budú rásť, pre vyššie platy a drahšie energie

12.12.2018 18:12

Navýšenie cien mäsa a mäsových výrobkov očakávajú spracovatelia mäsa v rozmedzí 5 až 8 %.

banská bystrica, autobus

Banskobystrická doprava skončí asi na súde

12.12.2018 18:05

Budú aj po 1. januári premávať prímestské autobusy?

orbán

Maďarsko zvyšuje limit na nadčasy, opozícia sa búri

12.12.2018 17:52

Novela zákonníka umožňuje, aby zamestnanci ročne odpracovali až 400 nadčasových hodín.

karoldakar

Len ďalšia Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 210
Celková čítanosť: 139908x
Priemerná čítanosť článkov: 666x

Autor blogu

Kategórie