Indické denníky 89

7.11. Na Salawase, PS je otrasné, dávam to prerobiť, podobného názoru sú aj z IOCL a EIL, tí­to tomu celkom rozumejú. Na obed idem po obleky, sú perfektné, večer po Mira na letisko, je prekvapený, keď ma tam vidí­, večer sedí­me pri slivovici. Fotky vyšli.

Začí­na ďalší­ pracovný týždeňˆ. Ráno idem na Salawas a som zdesený. Debnenie na Parking Shede je katastrofálne. Chcú začať betónovať, ale nepovoľujem im to. Vyrážam niekoľko labilných podpier, dokonca som našiel jednu, ktorá sa vôbec nedotýkala zeme, neviem, čo by to urobilo po naliatí­ betónu, vlastne viem, padlo by to. Kážem to povymieňať a dorobiť. Investorský dozor z IOCL a EIL mi dáva za pravdu. Zdá sa, že tí­to chlapci, na rozdiel od tých v Abu, si svojej robote rozumejú, je vidieť, že už niečo postavili. Vôbec neľutujú, že sem prišli nadarmo, že betonáž dnes ráno nezačne, spoločne sme donútili LnT debnenie prerobiť. Na obed idem späť do mesta, zamieril som do krajčí­rstva, kde ma čakajú hotové obleky. Odskúšal som ich oba, sedia perfektne. Aj rovnako aj vyzerajú, to bude bomba, keď si ich doma oblečiem. Zaplatil som, čo bolo treba a beriem si ich domov. Vysťahovávam sa z Mirovej izby opäť na poschodie, lebo dnes večer sa konečne vráti. O šiestej idem poňho na letisko. Som zvedavý, ako to vyzerá pri prí­chode, odlet som si už odskúšal minule. Lietadlo prichádza načas, ľudia vystupujú priamo pred letiskovou budovou a prechádzajú do haly kordónom policajtov, Miro ide medzi poslednými, cez plece má prehodenú kabelu. Pri vstupe do haly už stoja davy čakajúcich, rovnako ako pri odchode aj pri príchode skoro každého pasažiera čaká možno celá rodina, na krk mu zavesia reťaz z kvetov, nasleduje objímanie a bozkávanie nôh. Sluhovia  a taxikári sa bijú o batožinu, je to proste krásny zmätok. Miro je poriadne prekvapený, keď ma uvidí­ v hale. Naozaj priateľsky sa privítame,  potom odchádza po zvyšnú batožinu. Je riadne naložená, takmer tak isto, ako keď odchádzal. Priniesol z domu nové zásoby, noviny a správy. A nezabudol ani na taký detail, ako kvalitná slivovica. Cestou domov sa zastavujeme ešte vo fotoateliéri, kde som si nechal vyvolať fotky. Vyšli perfektne, snímky z Divali sa podarili, Ní­lam v slávnostnom odeve vyzerá očarujúco. Večer sedí­me s Mirom dlho do noci pri domácej slivovici a klobáskach, vymieňame si dojmy, rozprávame zážitky.

8.11. Odovzdávam  Mirovi stavbu, robí­me klobásy. Zhora zasa ide nejaká komisia.

Napriek tomu, že sme včera sedeli dlho do noci a popí­jali, ráno som sa zobudil čerstvý a vôbec ma nebolela hlava. Slivovica sa ukázala ako kvalitný liek. Po domácich, teda indických,  alkoholoch je to teda poriadna zmena. Po raňajkách ideme na Salawas a odovzdávam Mirovi naspäť stavbu. Prejdeme si všetky objekty, aby videl zmeny, ktoré počas jeho neprítomnosti nastali. Stavbyvedúci sa jeho návratu evidentne potešil, hlavne keď mu Miro doniesol nejaké maličkosti zo Slovenska. Pred obedom sme sa vrátili naspäť do mesta a išli urobiť nákupy. Domov sme priniesli kopec bravčového a po obede sme začali robiť klobásy. Miro doniesol z domu všetky suroviny a veci potrebné. Mleli sme teda mäso, miešali ho a plnili črevká. Narobili sme vari desať kilo. Okamžite sme ich aj ochutnali a treba nechať, podarili sa. Práve sme dojedali skúšobnú vzorku, keď volal Mráz a ohlásil nám, že sa zhora blíži kontrola. Sedláček s Vondrom sa vyberajú po trase a nejaký Wilhelm a dvoma projektantmi priletí­ lietadlom z Dillí­. Mám ich vraj dopraviť cez Abu na južnú sekciu a odovzdať Pálešovi. No dobre, teda mám aspoň dôvod zostať v Džodpúre o deňˆ dva dlhšie.

Indické denníky 106

10.12.2017

9.12. Sedím celý deň doma, večer volám taxi ideme po Novákovcov a ideme do ZK. Vo vestibule stoja nastúpené štyri triedy, búrlivý potlesk, oživenie v sále. Zábava však iba priemerná. Nad viac »

Indické denníky 105

09.12.2017

7./8. 12. Odchod na letisko, batožinu podávam až do Bratislavy. Prehliadka O.K., lietadlo prázdne, spím na troch sedadlách, ťahá od nôh. Letíme stále v noci, nad Belehradom zatemnenie. Slnko viac »

Indické denníky 104

08.12.2017

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet. Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som viac »

nobel, ican, Fihnová, Thurlowová

V Osle a Štokholme odovzdali Nobelove ceny

10.12.2017 21:01

Šéfka kampane ICAN Beatrice Fihnová uviedla, že máme pred sebou "voľbu medzi dvoma koncami: koncom jadrových zbraní a koncom nás, ľudí,"

dieťa, mlieko, dojčenie

Francúzi sťahujú dojčenské mlieko od Lactalisu. Hrozí salmonelóza

10.12.2017 20:56

Francúzske úrady oznámili masívne stiahnutie dojčenského mlieka vyrábaného skupinou Lactalis pre Francúzsko aj pre zahraničné trhy.

libanon, bejrut, protest, izrael, jeruzalem

Hnev na Blízkom východe nepoľavuje

10.12.2017 20:11

Pálenie amerických a izraelských vlajok, hádzanie kameňov či nápisy typu Trump prináša katastrofu. Aj tak vyzeral víkend na Blízkom východe.

spojena bratislava, elektricka, bratislava

Električka pri novom SND straší Bratislavčanov

10.12.2017 20:00

Plánovaná električková trať v blízkosti novej budovy Slovenského národného divadla (SND) vyvolala veľké vášne.