Indické denníky 76

10. 10 Ráno beriem Čančal do Pali, potom Falna u SIkelu, na stanoci v Kóte, návrat do Abu

Ráno po príjemne strávenej nedeli, keď okrem varenia som nič nerobil, je tu začiatok nového týždňa. Po raňajkách sa zastavujem u Čančal, ktorej som po telefóne sľúbil, že ju ráno zoberiem do práce. Býva cez víkend o rodičov v Džajpúre, cestovanie autom je jednoznačne rýchlejšie a príjemnejšie ako vlakom či autobusom. Cestou sa rozprávame o mojich plánoch na dovolenku, zmienil som sa, že by som chcel miestny oblek. Ponúkla mi pomoc, nabudúce pôjde so mnou a pomôže mi niečo vybrať. Včera som chodil tak trochu po obchodoch a môj dojem bol rozpačitý, hotových oblekov tu majú pomerne málo. Vykladám ju u Kubíčka, s ktorým som sa dohodol, že v najbližšom období si pravdepodobne vyberiem celé diéty v rupiách, aby som mohol nakúpiť darčeky domov.

Potom ideme do Falny, kde hľadáme základňu potrubárov. Na druhý krát sa nám to aj podarí. Stretávam sa s vedúcim línie Sikelom, tiež je Slovák. Určitý čas debatujeme, lebo Džos potrebuje nejakú súčiastku do auta a musí ju zohnať. Kancelária je obyčajná, zaprataná papiermi, sedia v nej minimálne dvaja pracovníci. Čo mi vadí najviac, jeden z nich je silný fajčiar. Ale som na návšteva a musím to vydržať. Oprava zabrala tak hodinku a pol, potom pokračujeme na Kót. Nasleduje rutina, kontrola na stavbe, podpis hlásení. Ale mám malé spestrenie. Keď som vstúpil do kancelárie LnT, sedel v nej malý chudý domorodec s cigaretou v ústach a čítal noviny. Na moju otázku, kde je niekto z vedenia, si čosi zamrmlal pod nos. Poznámka sa mi zdala úplne od veci, preto som ho poprosil o opakovanie. naozaj som rozumel dobre. Povedal:

„Nie ste dobre oblečený.“

Pozrel som sa na seba, ale nevidel som žiaden defekt. Šortky boli v poriadku, tričko s krátkym rukávom tiež. Plátenný klobúk už dávno ležal na stole.

„V čom je problém?“ spýtal som sa zdvorilo.

„Nie ste primerane oblečený, nebudem sa s vami baviť!“ znela rezolútna odpoveď.

„Ako sa obliekam, je moja vec, do toho si nikoho nenechám zasahovať!“ ohradil som sa dôrazne, ale jemu to nestačilo.

„Vy neviete, kto som, ja som z IOCL, ja vám môžem zariadiť, aby vás poslali domov, požadujem dlhé nohavice a košeľu s dlhými rukávmi!“

„No to by ste m zrobili radosť, nečakám na nič inšie, len aby som sa mohol odtiaľto dostať. Odvrkol som a nadiktoval mu svoje meno. Nejaký sopľavý chlapec mi tu nebude rozkazovať. Otočil som sa u chrbtom a robil som si svoju robotu, popodpisoval som denníky a hlásenia a jeho námietky viac nepočúval. Bo na smrť urazený. Mierne pobavený sadám do auta a cestou premýšľam, čo by som urobil, keby ten škriatok svoje hrozby dokázal splniť. Do konca zmluvy mi zostáva 159 dní, mám  nevyčerpanú dovolenku, ktorú mi musia uhradiť. Keby sa mu to podarilo, tak ťažko pred 1. novembrom, to znamená, že plat by mi šiel ešte aj v decembri a vrátiť do roboty sa mám v januári. To že som v Potrubí Praha predĺžil pobyt do konca júna, som v robote ešte nenahlásil, na to je času vždy dosť. Naozaj by mi nemohol predčasný odchod nič urobiť.

V Abu som si pustil AC, urobil večeru, pozrel film a išiel spať.

Indické denníky 154

24.04.2018

23.4. Ráno ma trochu bolí hlava, beriem tabletku. Po raňajkách (palacinky) sa vyberieme na túru. Moceme sa v horúčavách po horách viac ako päť hodín. Slnko páli a voda vo fľaši sa varí. viac »

Indické denníky 153

22.04.2018

21.4. Po raňajkách opäť kolotoč po stavbe a skladoch, potom cesta späť, opäť nejaké zábery. Je horúco. V noci ma budí Miler, sedíme u Krejčího takmer do tretej. Starý nechce opustiť Moniku. viac »

Indické denníky 152

20.04.2018

20.4. Celý deň beháme po Kandle, office aj site. Točím snímky. Na obed sme Butlete Davadži, za 75 rupíí, okrem pitia. Potom kúpanie v Mandyia, more je teplé až horúce. Večer opäť na office. viac »

kúpele

Asociácia slovenských kúpeľov: Nová vláda by mala viac podporovať kúpeľníctvo

26.04.2018 15:09

Aj programové vyhlásenie zrekonštruovanej vlády obsahuje informácie o štátnej podpore kúpeľníctva.

penzista, dôchodok,

Historicky najdrahší sociálny balíček má posilniť ekonomiku

26.04.2018 15:00

Najnovší sociálny balík môže byť podľa odhadov až v objeme 600 miliónov eur.

Babiš Kiska Pellegrini

Prezident: Vďaka Československu naša krajina zaznamenala nebývalý rozmach

26.04.2018 14:42, aktualizované: 14:53

Za účasti prezidenta Andreja Kisku a premiérov Petra Pellegriniho a Andreja Babiša sa začala výstava, ktorá mapuje históriu Československa.

kim, korea, kldr, hwasong

Prečo Kim prestal s raketovými testami? Prepadla sa mu podzemná strelnica, znie z Číny

26.04.2018 14:21

Čínski vedci dospeli k záveru, že severokórejský podzemný komplex určený na testy jadrových zbraní sa čiastočne zrútil, vďaka čomu je pravdepodobne nepoužiteľný.