Indické denníky 75

7.10. Karanténa, ale  ja musím do Džodpúru. Stále nemám peniaze, žijem z rezervy, podobne na tom je Džos, dávam mu stovku, vraj vráti. Do Dž. prichádzame večer, sedí­me do noci.

Ráno telefonujem do Džajpúru, podávam hlásenie o stave prac. Dostávam informáciu, že vedenie nariadilo na staniciach karanténu. Máme vraj zostať v domoch, po okolí­ sa môže pohybovať iba ten, ktorý berie antibiotikáˇ. Po týždni si ich má nasadiť druhý a taký˝ kolotoč sa má vytvoriť až do odvolania. Ja sí­ce mám dve balenia, ale som tu sám, tak sa drží­m svojho pôvodného rozhodnutia.

Je piatok, na víkend sa chystám do Džodpúru, musíme aj za Kubíčkom, už je týždeňˆ z nového mesiaca preč a ešte stále nemám vyplatené diéty. Ani peniaze na prevádzku stanice, musím čerpať rezervu. Je jasné, že diéty sa celé nedajú minúť, odkladám si pomerne veľkú časť do trezoru, aby som mal na darčeky, keď pôjdem domov, ale to nemusí nikoho zaují­mať, treba z Karola tie peniaze dostať. Rovnaké problémy má Džos, ktorý ma požiadal o nejakú pôžičku. Ani on nedostal výplatu, lebo jeho firma má asi strach poslať človeka do ohrozených oblastí  Dávam mu stovku, pri jeho spotrebe to sú peniaze na týždeňˆ. Sľubuje, že mi ich vráti, ale z toho si nerobí­m ťažkú hlavu.

Poobede vyrážame. Nemám v pláne zastavovať sa v Pali, tak ideme priamo na sever. Pred Džodpúrom predbieham Petrovo auto, ale to ide tak pomaly, že dorazí­ do domu o hodinu po mne. Pri večeri sa baví­me o plánoch na víkend. Chalani ma prehovárajú, aby som urobil poriadny obed. Nechám sa obmäkčiť, lebo musím variť pre seba tak či tak, dohodli sme sa na rezňoch v sobotu a guláš v nedeľu. Veria, že im z neho zostane aj na pondelok. Sedí­me dlho do noci.

8.10. Ráno na sait, potom Pali, problémy s diétami, nechcú mi ich vyplatiť. Telefonát s Justom to napravuje. Začí­nam si vybavovať dovolenku. Telefonujem domov, matke, má narodeniny, i žene.

Znova sait, domov sa vraciam o piatej, robí­m večeru. Trvá to tri hodiny. Peter priváža Štefi, ale je pripitá a pokazí­ celý večer.

Ráno ma, ako vždy, čakajú pripravené perfektné raňˆajky, v tomto ohľade je Peter dokonalý. O ôsmej vyrážam do Salawasu. Tu majú zrejme problémy s dodržiavaní­m pracovnej doby, mali by robiť od pol deviatej, ale na stavbe nie je ani noha. Objavujú sa až pred deviatou.  Zatiaľ kontrolujem stavbu, študujem dokumentáciu, porovnávam a zisťujem rozdiely v projektoch oboch staní­c, aspoňˆ sa vyhnem problémom. Urobil som si poriadok v kancelárii, kde som to Mirovi mierne prerovnal. Jeho bunka je síce zaradená pohodlnejším nábytkom, ale dispozične sa nevyrovná mojej. Pripomína otvorený vagón so štyrmi stolmi, zatiaľ čo ja mám dve kupé. Zrovnal som výkresy, pozakladal hlásenia a denníky a nechal to tak, musím sa venovať dôležitejší­m veciam, treba zohnať peniaze. Vyrážam teda do Pali. Konečne zastihnem v robote oboch zodpovedných pracovníkov. Ale pech sa ma drží­ ďalej. Peniaze na diéty sú, ale nie pre mňa. Kubíček ma nemá v zozname. Nažhavujeme telefóny. Už ma to dožralo. Už včera večer sme sa bavili, že Potrubí nevypláca peniaze doma v termíne, ale aby neboli tu diéty, to si viem vybaviť. Dostávam k telefónu Justa, čo je asi druhý najvyššie postavený človek od PTP a púšťam sa doňho. Nejako záhadne sa moje meno vytratilo zo zoznamu, Just potvrdzuje, že som pracovníkom Potrubí­ a preto mi diéty patria. Mňa vraj omylom napí­sali na zoznam iného rezident managera. Pravdepodobne si pražáci myslia, že stále pracujem v Beaware. Som odhodlaný í­sť si po peniaze aj do Džajpúru, ale Just dáva pokyn Kubíčkovi , aby mi diéty vyplatil. Rovnako dostávam aj zálohu na prevádzky stanice na  mesiac. Teraz sa môžem venovať iným veciam. Je čas začať zariaďovať dovolenku. Od Sedláčka viem, že medzinárodné© spoločnosti nezastavili lety do Dillí­, dokonca aj celý  Škodaexport zrazu súrne a mimoriadne odletel do Prahy na neplánované rokovanie, takže v hlavnom stane zostali prakticky iba domorodci. Mne sa to javí­ ako úskok a fakt, že nás tu riaditeľstvo nechalo v brynde.

Sadám si ku stolu  druhej Kubíčkovej administratívnej pracovníčke Śantal. Je to miestna dievčina, mladá, ale veľmi šikovná. Bývalá učiteľka, dobre si spolu rozumieme. Tá sa ochotne podujíma na potrebné vybavovanie. Telefonujeme do Dillí­ na Swissair a bookujeme letenku do Prahy na 8.12. Potom objednávame letenku z Džodpúru do Dillí­ na piateho a zabezpečujeme ubytovanie v Dillí­ na hoteli Škodaexportu. Budem tam tri dni, konečne si budem môcť pozrieť aj hlavné mesto. Karol sa ma snaží­ podpichnúť, že sa na dovolenku nedostanem, ale zle si vybral. Táto téma pre mňˆa nie je na smiech. Jednoznačne mu dávam na javo, že v stanovenom termí­ne domov odletí­m, aj keby som sa nemal už vrátiť naspäť. Vianoce strávim doma, aj keby sa celý˝ projekt mal zrušiť, v lietadle budem celú cestu trebárs stáť v uličke, ale budem v ňˆom. Keď zbadal, že som napálený, prestal a urobil všetko potrebné, aby bolo tak, ako požadujem.

Cestou na sait za nechávam zlákať pútačom stojacim vedľa cesty na návštevu COUNTRY CLUB-u. Je čas si  niečo zajesť. Odbočujeme teda z hlavnej cesty a ideme do púšte, prejdeme vari desať kilometrov, keď dorážame k oplotenému pozemku. Je tam iba starý strážca. Ten potvrdzuje, e toto miesto je hÄľadaný klub, ale je iba vo výstavbe a hotový bude tak o dva roky. Naštvaný sa vraciam späť a beriem to ako dobrú recesiu, keď najbližší­ pútač mi ďakuje za návštevu v Country Clube. Vraciam sa teda na stanicu a pokračujem v prerušených prácach až do piatej. Potom ťahám domov. Robí­m poriadok aj v kuchyni. Peter alebo Hladký urobili nákupy, tak sa môžem pustiť do prípravy jedla. Načistí­m zemiaky, uvarím ryžu, nachystám šalát a pustí­m sa do prí­pravy rezňov. Vybavenie Mirovej kuchyne je nadštandardné, má plynový sporák, elektrickú rúru i varič, ale počet hrncov je obmedzený. Najviac mi vadia všadeprí­tomné komáre. Preto príprava večere trvala dobré tri hodiny

Na večeru Peter priviezol aj Štefániu. Predstava prí­jemného posedenia, či prípadného dobrodružstva sa takmer okamžite rozplynula. Štefka je totiž mierne pripitá. Potvrdil sa tak môj dojem, že je dobrý kamarát s alkoholom. Tý­m sa môj záujem vytratil, nemám rád ľudí­, ktorí­ sa neopijú v mojej prítomnosti a za mojej spoluúčasti. Potrundžená Štefka svojimi hrubými rečami pokazí­ celý večer, preto idem spať už o jedenástej a nechávam oboch, nech sa s ňou trápia sami.

Indické denníky 106

10.12.2017

9.12. Sedím celý deň doma, večer volám taxi ideme po Novákovcov a ideme do ZK. Vo vestibule stoja nastúpené štyri triedy, búrlivý potlesk, oživenie v sále. Zábava však iba priemerná. Nad viac »

Indické denníky 105

09.12.2017

7./8. 12. Odchod na letisko, batožinu podávam až do Bratislavy. Prehliadka O.K., lietadlo prázdne, spím na troch sedadlách, ťahá od nôh. Letíme stále v noci, nad Belehradom zatemnenie. Slnko viac »

Indické denníky 104

08.12.2017

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet. Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som viac »

Jan Palach

Pamätníci a študenti si v Prahe pripomenuli výročie protestu študenta Jana Palacha

16.01.2018 23:22

Jan Palach bol študentom práve Filozofickej fakulty UK. Upálil sa 16. januára 1969 na Václavskom námestí v Prahe.

FRANCE-USA/

Trumpov zdravotný stav je vynikajúci, tvrdí po výročnej prehliadke jeho lekár

16.01.2018 23:18

Trump by mohol prijímať stravu s nižším objemom tukov a viac sa venovať telesnému cvičeniu.

Euro, peniaze, kalkulačka

Nemecko má najväčší prebytok platobnej bilancie na svete

16.01.2018 21:46

Nemecko malo vlani podľa inštitútu Ifo opäť najväčší prebytok platobnej bilancie na svete.

dolára, peniaze, bankovky

Dow Jonesov index prvýkrát prekonal hranicu 26 000 bodov

16.01.2018 20:43

Akcie v Spojených štátoch pokračujú v dosahovaní nových rekordov. Dow Jonesov v utorok prvýkrát prekonal hranicu 26 000 bodov.