Indické denníky 70

25.9. Ráno prišiel DE a priviezol Hladkého. Kúpil som mäso a išli na Mont. Nádherný výlet na vrchol. Večer sme posedeli, spať som išiel o 12.

Nedeľa voľný deňˆ. Ráno hneď prišla sľúbenᡠnávšteva, priviezol ho mne už známy div prírody, český Ind De, s ktorým som sa zoznámil pri nočnej jazde s Kubíčkovou sekretárkou. Nechal som ich chvíľu samých, lebo som o desiatej musel ísť na mäso. Kúpil som si zadné stehno, ako vždy. Potom sme sa vyviezli na Mont Abu na výlet. Keďže sme už okolie jazera poznali, rozhodli sme sa, že budeme pátrať ďalej. Ideme až na samý vrchol. Po chvíli blúdenia uličkami sme sa dostali na správnu cestu. Prešli sme okolo povestného miestneho chrámu, kam by sme sa radi pozreli nabudúce a pustili sa po úzkej ceste smerom na sever. Išli sme už hodne dlho, ale cesta nemá koniec. Raz zastavujeme a pýtame sa domorodca, či ideme dobre. Ten prikyvuje, že Áno, máme vraj pokračovať. Druhý˝ krát zastavujeme na peknom mieste s vyhliadkou. Berieme si aparáty a peši sa vydávame na terasu, z ktorej je nádherný výhľad na okolie. Stavba s kamenným zábradlím sa na nachádza na skalnom ostrohu nad údolí­m. Je krásne počasie, výborná viditeľnosť.. Údolie Banás river sa otvára naľavo a pokračuje napravo, za ní­m masívy  trochu nižší­ch kopcov. Za našim chrbtom sa vypína najvyšší­ kopec pohoria. Vidíme cestu, ktorá sa vinie po svahu, vedie ku striebornej kupole hvezdárne, na opačnom konci sú budovy vojenskej posádky. Je to pozorovateľňˆa leteckých sí­l, radarová hliadka. Dobré miesto, odtiaľto musia vidieť až do Pakistanu. Potom pokračujeme v jazde. Povedľa cesty sa vinie potok, ktorý miestami vytvára jazierka plnej čistej modrej vody, na jednom mieste tvorí­ vodopád. Voda je ľadová, ale v čase najväčší­ch horúčav to pôsobí­ osviežujúco. Byť tu tak v máji, ideálne podmienky na oddych a regeneráciu. Škoda, že som tieto miesta neobjavil už vtedy! Prechádzame povedľa posádky a zastavujeme až na parkovisku pod vrcholom. Ako vždy aj tu je postavený chrám. Jeden sa nachádza vedľa parkoviska a druhý priamo pod vrcholom. Nesmie chýbať tradičnᡠreštaurácia, kde si dávame chladenú malinovku. Z  dolného chrámu k hornému vedie cesta, vlastne schodište. Kto má záujem, môže si najať nosičov, ktorí­ ho za príslušný poplatok hore odnesú na nosí­tkach. My túto možnosť odmietame a rezko sa púšťame hore. Po pár desiatkach metrov nám však sily ubúdajú. Zdanie klame, vrchol sa zdá byť neustále na dosah, ale cesta je to dlhᡠa únavná, jeden z dôvodov sú aj schody, ktoré majú nerovnaké stupne a niektoré sú dosť veľké, chôdza sa miestami mení­ na štveranie.

Ale nevzdávame to. Za pol hodinu sme pri hornom chráme, ešte zopár stupňov a sme nad ní­m na plošinke so zvonom. Vrchol, kóta 1722 m nm. široko ďaleko najvyšší­ kopec. Smerom na sever sú vyššie iba Himaláje, ktoré samozrejme pre veľkú vzdialenosť nie sú vidieť. Na ostatné strany je nádherný výhľad. Aj smerom na západ, kde sa rozprestiera púšť a kde leží­ Pakistan. Udrieme si do zvonu, urobíme zopár fotiek a odmietame pokračovať ku hvezdárni, ktorá leží­ kúsok pod nami, na druhej strane údolia. Nemáme chuť sa sem opäť štverať. Dorazili aj naši vodiči. Tí­ sa ukázali ako praví­ turisti. Dali sa nahovoriť na príležitostné foto v obleku maharadžu. Stojí­ to 10 rupií­, navliekajú si kostýmy a my ich cvakneme. To sa nepáči fotografovi, ale musí­ ustúpiť, nebudeme sa sem trepať po fotky ešte raz, ani vodiči si nechcúş platiť poštu. Chvíľu sa ešte kocháme pohľadmi do okolia a potom sa púšťame na cestu späť. Vyštverať sa hore bol problém, ale cesta dole bolo utrpenie. Nohy unavené z prekonávania nerovností­ doslova bolia pri zostupe. Stále treba brzdiť, svaly sa naťahujú a dole prichádzame ešte zničenejší, ako sme vyšli hore. Druhú limcu vypijeme na ex a sme nesmierne šťastní­, ked sa môžeme usadiť na sedadlá áut. Vraciame sa do Abu. Keď únava opadne, všetci sme sa zhodli v tom, že to bol jeden z najkrajší­ch výletov, ktorý sme tu kedy urobili. Domov sa vraciame podvečer, lebo sme sa zastavili na jedno pivo. Keďže mám návštevu, musí­m ešte niečo pripraviť. Potom sedí­me dlho do noci. Ako dobre, že sme to včera s Mirom neprehnali. Spať ideme až po polnoci.

26.9. Ráno Miro buntoší­ skoro, robí raňˆajky a o 6 odchádzajú .V Gudžaráte vypukol mor, preto strážia tie hranice, dúfam, že sem sa to nedostane. Mondel blbne, meria tehly a kontroluje piesok. Ale nech sa chlapec pobaví­.

Ráno vstávam nevyspatý, treba priznať, že množstvo vypitej kávy malo na to veľký vplyv. Prehadzujem sa celú noc na posteli, tak som celkom rád, že o šiestej počujem Mira, ako robí­ raňajky. Vyliezam teda z izby a dávame sa do jedla.  Potom zostávam opäť sám. Dávam sa do poriadku, lebo vyrážky sa znovu rozmnožili, sprchujem sa a natieram masťou.

Po príchode na pracovisko som sa dozvedel prekvapujúcu novinu. V Gudžaráte vypukol mor. Postihnuté mesto je Sodžát, ktoré leží­ asi 500 kilometrov južnejšie. Tým sa vysvetľuje zvýšená ochrana hraní­c, pevne verí­m, že táto pliaga sa sem nedostane. Aj na moje vyrážky sa začí­nam dí­vať iným pohľadom. Verí­m, že s nákazou nemajú nič spoločné. Ale myšlienky mi rýchle rozohnal Mondel. Prišiel na stavbu, ako vždy s novým ohromujúcim nápadom. Dali sa do kontroly vstupných materiálov. Znova premeriava  tehly, ale doniesli si sitá a robia tiež skúšku piesku. Bavia sa na tom celý deňˆ. Zdá sa, že sú celkom spokojní­, piesok je triedy III, tak ako mal byť.

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

Indické denníky 176

30.06.2018

6. Striedavo na Vasante a na office, nuda, preberám balíčky a lístky. Sedíme pri TV. Včerajšok sme strávili viac menej na izbe, je tu pomerne veselo, odchádza na dovolenku alebo domov viacero viac »

Indické denníky 175

29.06.2018

24.6. Je tu nuda. Chodíme po meste a pozeráme pamiatky, Prezidentský palác, cestu Radžov, Miro točí na kameru. Stretli sme aj prezidenta, mimoriadne opatrenia. Letenku mám na stredu, aspoň budem viac »

pavučina

Pavúčia krása (či hrôza) v Grécku: na pobreží vznikla gigantická pavučina

22.09.2018 09:33

Pavúky z druhu Tetragnatha pracovali na plné obrátky vďaka obrovským populáciám hmyzu, ktorým sa živia.

Francúzsko, štrajk, doprava, Paríž

Francúzske mestá majú mať ľahšiu cestu k zavedeniu mýta

22.09.2018 09:15

Francúzsko plánuje uľahčiť Parížu a iným veľkým mestám zavedenie mýta pre autá v snahe zredukovať znečistenie ovzdušia a dopravné zápchy.

branci

Reakcia na brancov? Nitra plánuje rómske poriadkové hliadky

22.09.2018 08:52

Náklady na projekt sú 196 293 eur.

Julian Assange

Rusko odmieta, že chcelo pomôcť Assangeovi utiecť z Británie

22.09.2018 08:17

"Ide o ďalší príklad dezinformácií a falošných správ", uvádza ruské veľvyslanectvo v Londýne.