Indické denníky 69

23.9. Práce idú pomaly, ale predsa, len Dž. sa neozýva. Dorazil Žvachula, ideme na Mont na večeru, v noci ma potom bolela hlava. Slaninu mám aspoň na dva mesiace

Stále sa pracuje, mladý IOCL, ktorý tu zastupuje Mondela, začí­na byť trochu nervózny, ale naozaj neviem prečo. Postup síce nie je závratný, ale lepšie­ ako nič, ktoré sme tu mali niekoľko mesiacov. Budovy sa dostávajú pomaly, ale iste zo zeme a stanica už vyzerá ako stavenisko a nie ako krtinec. Opäť sa pokúšam podať hlásenie, ale som rovnako úspešný ako včera. Že by to tam hore bolo až také zlé? Poobede mi priniesli konečne aspoňˆ fax, ktorý ohlasoval nejaké zmeny, ale dokonca pracovnej doby už druhý neprišiel, miesto neho sa objavil Žvachula. Doniesol sľúbenú slaninu. Nakrájal som si ju na kusy a až na jeden dal zamraziť. Vzhľadovo pripomína našu oravskú, teda je dobre vyúdená a prerastená. Už sa mi slinky zbiehajú pri predstave na to, ako sa bude smažiť na panvici. Zdenovi sa dnes nechce variť, preto sme sa nechali zaviezť na Mont na večeru. Dal som si k nej pivo, objednal som si čí­nu. Dobre sme  sa najedli, ale z toho piva mi večer bolo ťažko, v noci som sa zobudil na bolenie hlavy.

24.9. Na stavbe sa betónujú stĺpy, z Dž. nič neprišlo. Potom k lekárovi, dal mi tabletky na mesiac. Na obed volám domov. Potom prišiel Miro, ideme skoro spať.

Ráno som odprevadil Zdena, síce len po križovatku za mestom, ale môžeme to považovať za vyprevadenie a pokračoval som na stavbu. Tam sa venujem práci. Začala sa betonáž stĺpov na sklade. Mohol by to byť dôvod na oslavu, lebo to je ďalšia budova, ktorá sa vytiahla zo zeme. Ale neoslavujem, lebo sa ponáhľam do Palanpuru na kontrolu ku kožnému. Stav sa mi zlepšil, ale stále to ešte nie je ono. Povedzme tak na polovicu. Pri prechode hraníc je vidieť, že sa niečo deje. Smerom na sever stoja za závorou desiatky kamiónov. Hraničné hliadky sú posilnené, objavili sa provizórne ubytovne pre vojakov. Cesta je zapchanᡠnielen na Radžastánskej strane, ale auta stoja aj na Gudžarátskej. Zdá sa, že kontroly sú starostlivejšie, možno im nedovolili brať úplatky. Nám však nevenujú žiadnu zvýšenú pozornosť, prechádzame hranice skoro v rovnakom čase ako obyčajne. K lekárovi sa dostávame tesne pred otvorení­m ambulancie a ten ma aj hneď prijíma. Teda  žiadne zapisovanie do poradovníka. Rýchla kontrola, predpisuje mi opäť lieky a mastičky, ale ošetrenie stojí­ už iba 50 rupii, pretože som tu už druhý krát. V lekárni na prízemí­ si kupujem lieky. Dávam si vystaviť aj účet, lebo mám v pláne si ho nechať preplatiť, veď mám predsa poistku. Lekárnik mi znova presne nachystal lieky na kusy, dávka je rozpočítavaná na celý mesiac. Cestou späť sa ešte zastavujeme na trhu a kupujem si zeleninu, aspoňˆ nemusím do mesta. Pri návrate sa prepchávame kolónou vozidiel, ale na rampách musíme aj my zastaviť. Stojí­ tam vojak s puškou a starší­ seržant. Ten pristupuje k autu, zbežne nahliadne dnu a potom dáva pokyn, aby sme pokračovali. Podobne to vyzerá aj na druhých rampách. Tam som si však všimol, že tu od rána pribudol jeden stan. Sú v ňˆom umiestnené bielo oblečené postele. To ma trochu prekvapilo, lebo mi to nesedelo s indickou armádou, že by mali tak veľký poriadok a ich vojaci spávali v bielych plachtách? Ale viac som nad tým nerozmýšľal. Dal som zatiahnuť priamo k STD a zavolal som domov. Žena sa práve chystala odísť aj s rodinou na návštevu k svojej sestre. Preto bol celý rozhovor trochu uponáhľaný a odmeraný. Po prvý krát ma hovor vnútorne neuspokojil.

Na poobedie som mal ohlásenú návštevu, mal by tu prenocovať  nejaký chlapík z Kandly, ale neprišiel. Miesto neho sa objavil Miro. Ale dnes sme išli skoro spať. Zistili sme, že vlastne pijanské večierky nemá nik z nás v láske a môžeme sa kľudne zaobísť bez nich.

Indické denníky 177

03.07.2018

29.6. Let je bezproblémový, hladko až do Prahy. Miro má v pláne tu zostať , vybavuje si nocľah, ja idem letiskovým spojom na Dejvice, tam prestupujem na metro a odtiaľ na Florenc. Kufre sú ťažké viac »

Indické denníky 176

30.06.2018

6. Striedavo na Vasante a na office, nuda, preberám balíčky a lístky. Sedíme pri TV. Včerajšok sme strávili viac menej na izbe, je tu pomerne veselo, odchádza na dovolenku alebo domov viacero viac »

Indické denníky 175

29.06.2018

24.6. Je tu nuda. Chodíme po meste a pozeráme pamiatky, Prezidentský palác, cestu Radžov, Miro točí na kameru. Stretli sme aj prezidenta, mimoriadne opatrenia. Letenku mám na stredu, aspoň budem viac »

Mostná skruža na diaľnici D4

VIDEO: Rodí sa šiesty most cez Dunaj. Pozrite si akú má masívnu kostru

16.12.2018 06:00

Pri Bratislave sa pri výstavbe šiesteho mostu cez Dunaj dali do pohybu 2 400 kíl vážiace oceľové konštrukcie. Tie sú svetovým unikátom.

Taliansko Janov most zrútenie

Nový most v Janove by mal byť postavený do roka

15.12.2018 21:58

Náklady na demoláciu zrúteného Morandiho mosta a očistenie miesta sa odhadujú na 19 miliónov eur.

pieštany, pochod čertov, maska, krampus

V Piešťanoch sa uskutočnil druhý ročník pochodu čertov

15.12.2018 21:10

Ide o jediný pochod čertov na slovenskom území.

Žilina, diaľnica

Štát bude mať za čo stavať, na dopravu získal z eurofondov takmer miliardu

15.12.2018 21:00

NDS zazmluvnila v roku 2018 z eurofondov z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra projekty v sume 936,9 milióna eur.