Indické denníky 58

23.8. Ráno vyrážam do Pali, cestou blok, beriem diéty. Potom vyrážam na sever, zastavujem sa v Beaware. Program sa nedá spustiť. Cesta do Džajpúru je zničená, samá voda.

Dnes sa už ceste do Pali nevyhnem, lebo musím zdôvodniť svoju neprítomnosť na Abu, včerajšok som mal konzultácie, dnes treba prehovoriť s Kubíčkom. Po raňajkách teda vyrážam.

Miro ide najprv na stanicu a potom sa tiež musí vybrať do Džajpúru, kde máme osobné pohovory s PTP. Máme podpisovať zmluvy. Vyštartovali sme každý na svojom aute. Láďo išiel trochu skôr, ale na moje veľké prekvapenie sme ho pár kilometrov za mestom dobehli. Stál vedľa auta a utieral si krv na tvári. Samozrejme sme zastavili a išli pomôcť, ale nebolo treba. Maruti vyzeralo na prvý pohľad nepoškodené, nebolo ani v priekope, vyzeralo celkom mierumilovne. Len po podrobnejšom pohľade sme uvideli, čo spôsobilo Láďovi jeho škrabance. Chýbalo predné sklo. Za jazdy prasklo a rozletelo sa na drobné kúsky. Črepiny zasiahli obe osoby sediace v aute a spôsobili im drobné poranenia.  Našťastie obaja mali na očiach slnečné okuliare, teda sa sklo nedostalo do očí, ale inak boli skatovaní celkom pekne. Zranenia boli síce iba povrchové, ale aj taký škrabanec na oku by narobil starostí dosť. Urobil som si snímok  prvej dopravnej nehody, ktorú som videl (s našimi vodičmi) a vlastne aj poslednej. Potom sme pomohli vyčistiť auto od skla a Láďo mohol pokračovať v jazde, síce pomaly, ale v pohode. Musel sa dostať do servisu v Pali, kde si mohol zohnať nové sklo.

Ja som sa pustil dopredu, lebo ma čakala dlhá cesta. A podmienky neboli dobré. Po nočnom daždi sa aj tu vytvorili z potôčikov rieky a zopár ich pretekalo krížom cez vozovku. Dali sa prebrodiť, ale kolesá ťažkých áut ničili asfalt a objavovalo sa stále viac jám. Na jednom mieste sa kamión dostal z cesty a zapadol. Okolo sa takmer okamžite vytvorila zápcha, cez ktorú sme sa dostávali len veľmi ťažko. Tých sto kilometrov sme išli viac ako dve hodiny.

V Pali som sa potom už veľmi nezdržoval, vybral som si diéty, prehodil pár slov s Karolom, dali si pohárik na cestu a už som sa hnal ďalej. Mal som v pláne zastaviť sa ešte v Beaware u mojich kamarátov z počítačovej firmy. Konečne som dostal z domu diskety s Nortonom a T602, chcel som im to nahrať. A pri stave ciest cez monzún treba počítať so stratami na ceste. A naozaj tak bolo, celý úsek diaľnice bol rozbitý, miestami úplne zničený, počet havárií bol omnoho vyšší, ako za bežného počasia.

V Beaware som sa tiež nezdržoval pobytom na stavbe, ťahal som rovno do Gargovho Modrého domu. Mal som šťastie, dvere do pivnice boli otvorené a mladý Bansal bol dnu. Privítanie ma trochu prekvapilo. Keď ma uvidel, hodil sa mi takmer doslova okolo krku a potľapkával ma po chrbte. Potom sme prešli k počítačom a zapli ich, niekoho minút som sa ich pokúšal uviesť do chodu, ale nepodarilo sa mi to,  procesor vytrvalo ignoroval prečítať moje diskety. Skúsil som všetky finty, ktoré som poznal, ale bezvýsledne. Nechal som teda obe diskety tam, nech sa ich pokúsia prečítať na nejakom výkonnejšom stroji a potom nech si ich prekopírujú na nimi naformátované diskety. Či sa to podarilo, neviem,  s Bansalom som sa už nikdy nestretol a ani na moje listy nereagoval. Čo ma veľmi prekvapilo, lebo to je vo veľkom rozpore s veľmi dobrými osobnými vzťahmi, ktoré, ako sa i zdalo, udržujeme. Ale asi píšu ešte neradšej ako ja.

Zastavil som sa ešte na obede v hoteli Vikrant, kde som si dal tradičnú paradajkovú polievku a Navratan pulau. Stále to robili dobre a ryža bola plná hrozienok, búrskych orieškov a ananásu.

Zostala pred nami posledná etapa, 200 kilometrový úsek do Džajpúru. Ani teraz sa dopravná situácia nezmenila, všade voda, jamy a havarované vozidlá. Ubytoval som sa na Karanse, pretože Čitora mala plno! Ubytovali tam kancelárske sily, ktoré dovtedy bývali po hoteloch. Ja som sa zložil vo Feketeho izbe, pretože ten bol na dovolenke doma. Teda mohlo sa chodiť domov. Pre ľudí v kanceláriách to bolo celkom iné, ako pre nás na stavbách, tu ich bolo veľa a mohli sa celkom dobre pozastupovať, ale do terénu sa im nechcelo ísť. Nelákalo ich pobudnúť v úplnej samote, bez kuchárov a upratovačiek. Dokonca si niektorí našli aj náhradné „manželky“. Na večeri som sa pozdravil so starými známymi, najmä Zdeno Žvachula mi veľmi ochotne ponúkal posteľ vo svojej izbe, ak by sa mi  ten môj kumbálok nepáčil. Ale dal som prednosť vlastnej izbe, pred akoukoľvek spoločnosťou, lebo som nemal chuť byť na niekom závislý ani niekoho obmedzovať. A izbička to bola celkom chutná. Jej majiteľ bol pre mňa neznámy, ale keď som videl na stene zavesenú tenisovú raketu, stal sa mi sympatický. Bola to asi nejaká spriaznená duša.

Indické denníky 106

10.12.2017

9.12. Sedím celý deň doma, večer volám taxi ideme po Novákovcov a ideme do ZK. Vo vestibule stoja nastúpené štyri triedy, búrlivý potlesk, oživenie v sále. Zábava však iba priemerná. Nad viac »

Indické denníky 105

09.12.2017

7./8. 12. Odchod na letisko, batožinu podávam až do Bratislavy. Prehliadka O.K., lietadlo prázdne, spím na troch sedadlách, ťahá od nôh. Letíme stále v noci, nad Belehradom zatemnenie. Slnko viac »

Indické denníky 104

08.12.2017

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet. Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som viac »

nobel, ican, Fihnová, Thurlowová

V Osle a Štokholme odovzdali Nobelove ceny

10.12.2017 21:01

Šéfka kampane ICAN Beatrice Fihnová uviedla, že máme pred sebou "voľbu medzi dvoma koncami: koncom jadrových zbraní a koncom nás, ľudí,"

dieťa, mlieko, dojčenie

Francúzi sťahujú dojčenské mlieko od Lactalisu. Hrozí salmonelóza

10.12.2017 20:56

Francúzske úrady oznámili masívne stiahnutie dojčenského mlieka vyrábaného skupinou Lactalis pre Francúzsko aj pre zahraničné trhy.

libanon, bejrut, protest, izrael, jeruzalem

Hnev na Blízkom východe nepoľavuje

10.12.2017 20:11

Pálenie amerických a izraelských vlajok, hádzanie kameňov či nápisy typu Trump prináša katastrofu. Aj tak vyzeral víkend na Blízkom východe.

spojena bratislava, elektricka, bratislava

Električka pri novom SND straší Bratislavčanov

10.12.2017 20:00

Plánovaná električková trať v blízkosti novej budovy Slovenského národného divadla (SND) vyvolala veľké vášne.