Indické denníky 48

28.7. Ráno sa vraciame späť. Sekretárka je aktívna, ale zostať nechce, príde mi vraj upratať dom. Na stavbe nič nové. Porada bude v Džodpúre. Dostávam znovu horúčku, dávam si Paracetamol, začínam sa potiť. Asi opäť to isté. Nasadil som si antimalarickú liečbu.

Po niekoľkých hodinách spánku sa všetci stretávame v kancelárii, ktorá je zároveň aj obývačkou. Majú tam aj telefón, ale autora poplašnej správy sa nám nepodarili v Dillí zastihnúť. Domáci nám ponúkajú raňajky, dávame si  kávu. Dom je plný mravcov, dokonca, keď otvorím cukorničku, korzujú tam takí centimetroví. Ale im to zjavne nevadí. Spolunažívanie s domorodcom je asi veľmi zaujímavé, ich láska k všetkému živému musí byť niekedy poriadne otravná. De je tiež veľmi príjemný spoločník, z nočného buntošenia si nerobí ťažkú hlavu. Povieme si zopár vtipov, ponadávame na toho, čo to celé spískal, ale sme mu aj vďační, lebo sme sa mohli zoznámiť Ja som zas videl kus krajiny. Potom sa vraciame späť.

Sedíme rovnako ako pri ceste sem, dievča je opreté o moje sedadlo, zdá sa, že by malo chuť pokračovať v tom, kde sme v noci prestali. Ale teraz sa ja na viac ako na držanie ruky nenechám nahovoriť. Je tu prividno. A keď by mala naozaj chuť, prečo neprišla v noci? Tak sa viac hecujeme rečami ako skutkami. V A-bu sme okolo desiatej, volám ju dnu. Ponúkam jej možnosť sa osprchovať. Využíva ju, ale zamyká za sebou dvere. Spotrebovala mi všetku teplú vodu, umyla si aj hlavu. Ale kriticky sa vyjadruje k čistote. O dom sa starám sám, preto to nie je ako zo škatuľky.  Kubíček má platenú upratovačku. Preto ten rozdiel.

Dávam jej otvorene najavo, že by bolo vhodné, aby tu zostala ešte nejaký čas, ale odmieta. Zdá sa, že jej odvaha sa obmedzuje na interiér auta. Odprevadím ju k autu a zakývam jej. Odíde a ja sa s ňou už viac neuvidím. Moje najväčšie erotické dobrodružstvo sa skončilo. Ale keď som sa dozvedel podrobnosti o mladej žene, neľutoval som, že som nepodľahol. Jej aktivita v tejto oblasti, spolu s umením spreneverovať peniaze, viedli k jej prepusteniu zo zamestnania. V Pali a blízkom okolí vraj zviedla, každého ochotného chlapa. Naozaj dodnes neviem, či sa mám radovať alebo smútiť, že so mnou nebola úspešná.

Na stavbe sa nedeje nič nové. Len môj zdravotný stav sa zhoršuje, nočné cestovanie mi ho nezlepšilo. Dávam si tabletku na teplotu a znova sa intenzívne potím. Zajtra mám ísť na poradu do Džodpúru, preto sa nechcem hodiť maródom. Poobede som presvedčený, že príznaky sú rovnaké ako pri prvom záchvate malárie. Tá sa zvykne vracať do dvoch týždňov, celkom by to sedelo. Beriem večer aj Digesil a zahajujem antimalarickú liečbu aj bez konzultácie s lekárom, musím sa dať do takého stavu, aby som bol ráno O.K. Viem, že do Džodpúru ideme vlastne iba na výlet. Je to posledné miesto, kde sme všetci ešte neboli, tak to treba vidieť, skôr než nás pošlú domov.

Indické denníky 106

10.12.2017

9.12. Sedím celý deň doma, večer volám taxi ideme po Novákovcov a ideme do ZK. Vo vestibule stoja nastúpené štyri triedy, búrlivý potlesk, oživenie v sále. Zábava však iba priemerná. Nad viac »

Indické denníky 105

09.12.2017

7./8. 12. Odchod na letisko, batožinu podávam až do Bratislavy. Prehliadka O.K., lietadlo prázdne, spím na troch sedadlách, ťahá od nôh. Letíme stále v noci, nad Belehradom zatemnenie. Slnko viac »

Indické denníky 104

08.12.2017

7.12. Opäť na office. Letenka je zaknihovaná, Mráz opäť sľubuje výlet. Kupujem si večeru a prechádzam sa okolo ubytovne, čakám na odlet. Je zaujímavé, že rovnako netrpezlivo, ako som viac »

nobel, ican, Fihnová, Thurlowová

V Osle a Štokholme odovzdali Nobelove ceny

10.12.2017 21:01

Šéfka kampane ICAN Beatrice Fihnová uviedla, že máme pred sebou "voľbu medzi dvoma koncami: koncom jadrových zbraní a koncom nás, ľudí,"

dieťa, mlieko, dojčenie

Francúzi sťahujú dojčenské mlieko od Lactalisu. Hrozí salmonelóza

10.12.2017 20:56

Francúzske úrady oznámili masívne stiahnutie dojčenského mlieka vyrábaného skupinou Lactalis pre Francúzsko aj pre zahraničné trhy.

libanon, bejrut, protest, izrael, jeruzalem

Hnev na Blízkom východe nepoľavuje

10.12.2017 20:11

Pálenie amerických a izraelských vlajok, hádzanie kameňov či nápisy typu Trump prináša katastrofu. Aj tak vyzeral víkend na Blízkom východe.

spojena bratislava, elektricka, bratislava

Električka pri novom SND straší Bratislavčanov

10.12.2017 20:00

Plánovaná električková trať v blízkosti novej budovy Slovenského národného divadla (SND) vyvolala veľké vášne.