Indické denníky 26

15.6. Ráno na stavbe, pokúšam sa Paláčka presvedčiť, aby vybavil dovolenku, váha. Nahlasujem si ju uprostred dažďov. Starý potom účtoval, zobral mi všetky úradné peniaze. Po obede sme sa ho zbavili. Peter dostal príkaz na odchod do Pali. Zostanem tu sám, bolo mi veľmi ťažko. Večer sme posedeli a vypili fľašku džinu.

Ráno sa poberám na stavbu ako zvyčajne. Viem, že vedenie príde najskôr okolo desiatej, preto mám čas. Aj tak bolo. Hneď po ich príchode žiadam Paláčka o súkromný rozhovor. Snažím sa mu opäť vysvetliť, že bude rozumné podporiť môj návrh termínu dovolenky.  Znovu opakujem všetky argumenty, apelujem na zdravý rozum. Šéf sa ukazuje takým ako vždy, nerozhodný a bez záujmu. Neviem, aké problémy ho trápia, ale záujmy jeho pracovníkov to evidentne nie sú.  Pod tlakom prisľubuje vyhovieť, nech vraj pošlem oficiálne termín nástupu. Robím tak hneď. Zvolil som 15.7., to by tu malo liať jedna radosť.

Potom pokračujeme v oficiálnom jednaní. Sedláček začína druhé kolo znepríjemňovania života. Dáva si predložiť vyúčtovanie. Ale za doklady sa mi nechystá dať žiadne nové peniaze. Tie mi vraj má doniesť nový finančný vedúci. Ja som ho už stretol, Kubíček. Ten ale sídli kdesi v Pali, čo je okolo dve sto kilometrov severnejšie. Starý mi berie aj celú hotovosť, musí vraj peniaze v Džajpúre vyúčtovať, nakoľko mu pokladňu zobrali a peniaze sa distribuujú priamo Škoda-exportom. Zdá sa mi jednoduchšie celú záležitosť uzavrieť preúčtovaním medzi jednotlivými strediskami, ako prenášaním hotovosti, ale nechce to pochopiť. Zostávam teda celkom bez prostriedkov. Ale je mi to jedno, maximálne nebudem môcť platiť žiadne účty a podávať hlásenia. Dnešná debata prebieha v podstatne lepšom duchu ako včera. Dostávam ešte zopár úradných listov a končíme celkom zmierlivo,  ja som uspokojený prísľubom dovolenky.

Potom odchádzame všetci spoločne na obed. Ideme do jediného hotela v okolí, ktorý pôsobí dobrým dojmom. Nachádza sa neďaleko môjho domu v malej oplotenej záhrade. Odstavujeme autá pred vchodom na parkovisko a vchádzame do jedálne. Šéfom sa na prvý pohľad zdá hotel uspokojivý, starý prechádza aj ubytovaciu časť. Keďže potrebujeme ubytovať zo dvadsať montážnikov, dostal som za úlohu preveriť podmienky prenajatia hotela aj s kuchyňou. Avšak, keď sme sa vrátili do jedálne, Sedláček urobil aj tam inšpekciu. Napriek tomu, že kruhová miestnosť pre vari 40 hostí pôsobila čistým dojmom, dopadla neslávne. Prešiel všetky miestnosti a bol, ako vždy pri styku s domorodými zvykmi, zdesený. Vyhlásil, že on v takomto hoteli jesť nebude, hoci pre robotníkov by mohol byť dosť dobrý. Ale bude treba v kuchyni zaviesť európske zvyky. Treba priznať, že je lepšie niekedy nevidieť, v akých podmienkach sa pripravuje strava. Ale na druhej strane je indické jedlo tak dôkladne tepelne spracované, že bacily a baktérie nemajú veľkú šancu prežiť.

Objednali sme si teda iba my s Petrom a Paláček so Sedláčkom sadli do auta a vyrazili domov.

Bude aspoň mesiac kľud. Obsluha aj tu pracovala mimoriadne pomaly, príprava stravy trvala viac ako 40 minút a to sme tu boli jediní zákazníci. Ale jedlo bolo pripravené dobre a chutne. Limonády dobre schladené, polievka horúca a nie veľmi štipľavá. Zmeny, ktoré budeme musieť asi urobiť sa budú týkať  len čistoty v skladoch potravín.

Cestou na izbu sa Peter zastavuje na STD, volať svojim šéfom, ja idem ďalej sám. Na stavbu sa mi už nechce. Sedím si v pohode v obývačke a čakám. Ale novina, ktorú Peter doniesol, ma vôbec nepotešila. Podľa príkazu sa má zo stanice, na ktorej sa nič nedeje, presťahovať na trasu, kde bude riadiť zváračské práce. To však predpokladá, že zajtra ráno opustí Abu a presťahuje sa do Pali, kde bude jeho nové pôsobisko. To však znamená, že tu zostanem celkom sám. Vyhliadka na to, že sem pošlú niekoho druhého, je mizivá, pretože robota tu je len pre jedného. Začína balenie, netrvá dlho, lebo väčšinu vecí má v kufri. Zdá sa, že ani Peter nie je zmenou nadšený, ale nedá sa nič robiť.  Nastal pre nás posledný večer. Otvoril som prinesenú fľašku džinu a pomaly sme ju vypili.

16.6. Ráno ma bolela hlava. Na stavbe bol chlapík z IOCL kvôli prekládke vedenia, snažím sa mu vyjsť v ústrety. Potom sme čakali na auto z Pali, prišlo až po obede. Už som tu sám, večer som išiel spať a nedal som si ani kvapku.

Ráno sa mi vstáva dosť ťažko, v hlave mi treští, zrejme mi džin neurobil dobre. Niekedy sa to stáva. Ale čakajú ma posledné raňajky, ktoré nachystal Peter, zlá nálada na čas ustupuje. Bolo to aj treba, lebo na stavbe sa objavil vedúci pracovník z vedľajšej stanice IOCL a potreboval s nami prejednať prekládku vedenia elektriny, ktorá prechádza cez naše stavenisko z ich čerpačky. Podľa informácii od Faragulu, by mali byť vzťahy so susedmi na zlej úrovni, údajne pre ich neochotu spolupracovať. Teraz mám možnosť dať to do poriadku. Snažím sa mu vo všetkom vyjsť v ústrety, aby som mu ukázal dobrú vôľu, ktorú by potom oni mohli vrátiť, ak budem mať problém ja. Zdá sa, že sa to celkom podarilo. Prechádzame jednotlivé trasy a dohodli sme spôsob prekládky vedenia. Jedno povedie vzduchom povedľa plota a druhé budeme musieť zakopať so zeme, nakoľko ho križujú cesty a trasy nášho vzdušného rozvodu. Na prácu im ponúkam LnT, tí sú tiež spokojní, lebo získajú zárobok naviac. Prvý kontakt je úspešne nadviazaný, môj dojem je viac ako dobrý, nezbadal som žiadne náznaky nevraživosti, či žiarlivosti, alebo rivality  medzi  jednotlivými pracovníkmi z prevádzky a výstavby. Myslím si, že to asi nie je tak, ako mi Faragula opisoval, fungujúca čerpačka má záujem na spolupráci.

Pred obedom sa vraciame do domu. Malo by prísť auto po Petra. Čakáme ho niekoľko hodín, prišlo až podvečer, keď sme si začali myslieť, že za niečo stalo a celé sťahovanie sa neuskutoční. Ale prišlo. Podali sme si pred domom ruky a ja som sa rozlúčil s druhým, ale doteraz najlepším kamarátom, ktorého som tu v Indii stretol. Naozaj mi to nebolo jedno. Zostal som v tomto meste jediný beloch a malo to byť na neznámo dlhú dobu. Večer sa mi veľmi ťažko zaspávalo, ale nedal som si ani hlt. Musím sa so zmenenou situáciou vyrovnať a pitie alkoholu nie je tá správna cesta. Stanovil som si normu na pohárik denne, presne podľa inštrukcií lekára.

Indické denníky 95

21.11.2017

20.11 Ráno som si chcel pospať, ale nedarí­ sa, hoci sme pozerali TV do 1.00, dávali Miss Word, vyhrala Indka! Nebola sí­ce najkrajšia, ale nech. Nákupy, upratovanie, opaľovanie na streche, viac »

Indické denníky 94

20.11.2017

18.11. Na stavbe, v meste, zariaďujeme druhý dom, bude vydra. Maroš sa odsťahoval. Zabehávame nový životný rytmus. Maroš stále býva vo vedľajšej izbe. Pokiaľ je to možné, beriem ho v viac »

Indické denníky 93

17.11.2017

16.11.Konečne som dobre spal, zdá sa, že to prechádza. Džos sa vrátil z opravy, aj auto už funguje. Po obede sa objavil nový zásobovač. Zajtra ho presťahujem, chcem mať svoj kľud. Treba ísť viac »

trump

USA uvalili nové sankcie na KĽDR, aj na čínske subjekty

21.11.2017 21:40

USA uvalili sankcie na štyri čínske obchodné spoločnosti a jedného Číňana, ktorí s KĽDR vykonávali obchodmi vo výške stoviek miliónov dolárov.

Zimbabwe, Harare

Africký dinosaurus neumrie v úrade

21.11.2017 19:34

Autoritársky prezident Zimbabwe, 93-ročný Robert Mugabe, sa týždeň po tom, čo ho armáda držala v domácom väzení, rozhodol odstúpiť.

Rusko

Úteku Ruska má zabrániť náramok

21.11.2017 19:20

Za údajnú objednávku vraždy Sylvie Volzovej bude Pavol Rusko ďalej stíhaný na slobode. Ďalší pohyb Ruska sleduje elektronický náramok.

Theresa Mayová, premiérka

Britské médiá: Londýn je ochotný za podmienky brexitu zaplatiť viac

21.11.2017 19:15

Ministri britskej vlády sa podľa BBC zhodli na potrebe ponúknuť EÚ za urovnanie financií v rámci takzvaného brexitu viac peňazí.