Založ si blog

Indické denníky 16

8.5 Ráno tenis a kúpanie, ale som si nezahral, čakáme na Vargu, skladáme výkresy. Porada. Nič nesľubuje, skôr predpokladá, že sa buď jednotlivo alebo všetci vrátime domov. Druhá porada. Som preradený do Abu, Kohoutek na Kót, dom musíme opustiť, urobili sme vyúčtovanie a vraciame sa. Berieme diéty a listy, 5 dopisov!!!, cestou piesková búrka, kúpili sme pijatiku a sedeli do polnoci.

 

Ráno som si privstal o odišiel do klubu. Zobral som si aj  raketu, ale nemal som šťastie. Všetky dvorce boli obsadené a stará partia ma prijala trochu chladne. Síce si popoddávali so mnou ruky, ale keď som im vysvetlil dôvod svojej absencie, že už nepôsobím v Džajpúre, stali sa o poznanie odmeranejší.  Zdvorilo síce debatujú, ale do hry ma nepozývajú. Ale nie je to zámer, dnes aj oni prevažne sedia, na tráve totiž hrajú ich dvaja najlepší kluboví hráči, láka ma to si proti nim zahrať, zdá sa, že by som mal šancu, lebo ani títo nie sú na sieti veľmi dobrí, žiaľ, nehrali ani všetci tí, čo prišli, tak som po hodine dal prednosť kúpaniu a odišiel som do bazéna.

O deviatej sa stretávame na Office. Varga je vraj v Džajpúre, ale ešte sa neohlásil. Zabíjame čas orezávaním a skladaním výkresov, napätie je cítiť vo vzduchu, je takmer isté, že sa niečo deje. Asi firma nie je nadšená myšlienkou na zdvihnutie platov. Ale ostatní vraj hrozili odchodom k iným organizáciám, budú to asi musieť urobiť. Konečne to má začať, presúvame sa k Sedláčkovi  na Šaman vilu. Ubytovanie má teda dobré, je to v tichej štvrti, elegantne zariadená, s pekným dvorom, trávnikom a piknikovým  miestom. Stretnutie sa uskutoční v jedálni. Majiteľ firmy neprišiel, čaká nás tu len jeho brat. Ten sa tvári veľmi skepticky. Sám nás vraj chápe, ale bez vedomia majiteľa nemôže urobiť žiadne rozhodnutia, ale vraj ani naše pôsobenie tu im veľkú reklamu neurobilo, ktosi vraj vyvolal takmer medzinárodný konflikt, keď vyvesil na stanici slovenskú zástavu, na čo indická strana reagovala veľmi podráždene a zodpovedný pracovník musel byť okamžite odvolaný domov. A tiež niekto pripustil, aby sa pracovalo na nesprávnom mieste. To sa týkalo mňa. Rozprával, ako keby nevedel o kom, ale pozeral priamo na mňa. Odpovedal som.

„Ten niekto som ja. Ale nemyslím, že by to bola moja vina, stavba bola dlhodobo uzavretá, na kontroly sa chodilo sporadicky, LnT začali bez súhlasu, ale podľa platného Layoutu.“

Prehodil list a oboznámil nás so situáciu doma, vraj tieto niektoré príhody sa stali základom pre Škodaexport, ktorý hľadá obetného baránka. Niekto musí byť vinný za meškanie stavby. A má to byť vraj Chepos a ním najaté firmy. Je vraj predpoklad, že bude zrušená zmluva a možno sa všetci vrátime domov. To ma prekvapilo. Rýchlo som v duchu počítal. Som tu 5 mesiacov, zarábam trikrát toľko čo doma, teda mám plat za 15 mesiacov, už by ma prípadná predčasný návrat domov nemusel trápiť. Neutrpel by som žiadnu peňažnú stratu. Ďalej však sľúbil, že v prípade, že tu zostaneme, budú sa riešiť naše platy. To mi vyhovovalo ešte viac. Každý deň sa odteraz stával pre mňa ziskovým. Stretnutie sa skončilo zmierlivo. Starý nezapáral a bol nesmierne prívetivý. Na záver iba oznámil, že porada bude pokračovať v kancelárii so všetkými pracovníkmi úseku. Nasadli sme do áut a presunuli sa na Lalkoti.

Pokračovali sme v  malej zasadačke, poradu viedol Sedláček, hoci bol prítomný aj Paláček, ale podobne ako včera, prenechával rozhodovanie na iného. Asi mu to tak viac vyhovovalo. A okamžite bolo jasné prečo bol Sedláček taký príjemný, vedel, že teraz si to vynahradí. Vzhľadom na neuspokojivé pracovné výsledky v Beaware, je potrebné urobiť personálne zmeny. Mňa s okamžitou platnosťou prekladá na stanicu do Abu Roadu, Kohoutek pôjde na Kót, ale vzhľadom na jeho vinu, môže počítať aj s návratom domov. Na to sa Zdeno ohradil, akú má vinu. A už to začalo. Ako môj údajný zástupca (?) je zodpovedný za môj omyl! Ohradili sme sa obidvaja. Ak je za niečo niekto zodpovedný, tak som to ja, Zdeno, ako skladník, nenesie zodpovednosť za nič okrem materiálu a keďže na stavbe žiaden nie je, teda vôbec za nič. Chvíľu to vyzeralo hrozivo, Zdeno, inak mierny a ústupčivý, bol ochotný sa do šéfa pustiť. Musel som ho ukľudniť. Ničiť si vlastné zdravie pre hlúposť druhého, je ešte väčšia blbosť. Nejaký čas sme ešte preberali celú situáciu, Zdeno sa išiel poradiť so zástupcom svojej firmy, ktorý pricestoval spolu s Vargom. Moje preloženie bolo zdôvodnené vcelku veľmi logicky. Ako som spomenul, stavebných inžinierov tu bolo málo. Vlastne na staniciach iba jeden, ja. Druhým bol Miro Tatara, ktorá pôsobil v Džajpúre. Podobná situácia je aj na dolnom úseku, keď stavbár je až v Kandle. Takže sme tu príliš na husto a potom je nevykrytý veľký úsek. Ak ja pôjdem do Abu bude medzi mnou a Mirom asi 550 km a zhruba rovnaký úsek je po Kandlu, budem môcť vypomôcť odborne aj na susednej stanice, kde je chemický inžinier. Máme sa okamžite vychystať na zmenu. Teda vrátiť do Beawaru. A hlavne vysťahovať sa z MD a ísť bývať na 21. Tento príkaz sa mi zdal najhorší, darmo dokazujem, že domy nie sú obývateľné, Sedláček si hudie svoje, že by zabudol na tie krysy?

Ale nedá sa nič robiť, vyúčtujeme náklady, berieme diéty, zastavujem sa aj na Civil Lane, kde mám 5 dopisov, celý problém ide za chrbát. Vraciam sa na Čitoru, dávam si kúpeľ a čítam listy. Napísali mi všetci,  ktorí prichádzali do úvahy. Zdeno si však musí ešte niečo vybaviť, ja som si chcel doplniť zásoby konzerv, ale jeho problém je vraj dôležitejší. Mal rozbehnutý nejaký obchod s drahými kameňmi, kde mu viselo dosť peňazí, musel si to ísť dať do poriadku. Dal som mu teda auto. Trvalo mu to viac ako hodinu, na spiatočnú cestu sme vyrazili okolo pol šiestej, bolo jasné, že sa do Beawaru za vidna nedostaneme. A to sme ešte netušili, čo nás cestou čaká.  Slnko tu zapadá okolo siedmej, ale dnes sa zotmelo omnoho skôr. Oblohu zatiahli čierne mraky a strhol sa prudký vietor. Situácia na indických cestách na nezávidenie. Vietor naberal na sile a my sme boli práve uprostred cesty, nemalo význam sa vrátiť, ale pokračovať sa dalo iba za veľmi ťažkých podmienok. Keď sa začal z oblohy sypať piesok, nebolo nám všetko jedno. Viditeľnosť klesla na pár metrov a mohli sme postupovať iba krokom. Stále hrozilo nebezpečenstvo zrážky s proti idúcim vozidlom, alebo cestu mohol zatarasiť spadnutý strom, prípadne nám mohol padnúť rovno na kapotu. Singh však preukázal veľa zo svojho umenia, bol to naozaj dobrý šofér, auto sa pomaly dralo ďalej a po hodine sme sa ocitli z najhoršieho vonku.  Cesta nám trvala takmer štyri hodiny, do Beawaru sme prišli  po deviatej, ale stihli sme obchod s alkoholom, kúpili sme fľašu na rozlúčku.

Keď sme odstavili auto pred MD, porušil som inštrukcie o správaní sa k domorodcom a pozval som Singha dovnútra. Otvoril som fľašu a nalial do troch pohárikov, za svoju dnešnú prácu si ho plne zaslúžil. Vedel som, že whisky neodmietne, ale teraz to preňho bola pocta. Keď som mu oznámil, že idem preč a Beawaru, vyhlásil, že chce jazdiť iba pre mňa, ide dole so mnou. Vraj aj s celou rodinou. Ale ja som si dole auto nebral. Mal ma previesť Miro. Auto i s vodičom zostane tu, aby tu bol aspoň niekto, kto sa vyzná a vie,  kde je stanica. Do polnoci sme sedeli na schodoch a popíjali.

 

Na druhý deň som priniesol na stavbu nové výkresy, ktoré som vyfasoval v Džajpúre. Okrem budovy skladu, to bola strážna búdka a fajčiareň s parkoviskom. Ale LnT tiež má tieto výkresy a dokonca majú o jeden objekt viac. Opäť boli pohotovejší. Máme v pláne prekontrolovať všetky pevné body a osadenie objektov. Nemôžeme pripustiť, aby sa tam vyskytla čo len malá chyba. LnT objednáva geodeta, ktorý má uskutočniť zameranie. Pracujeme na tom dva dni a všetko je v poriadku podľa schválených výkresov. Sedia body a zachytené sú rohy budov, smerovo i výškovo. Aspoň bude mať Peter všetko nachystané. Agarval je sklamaný, že sa musíme rozlúčiť, je ľutujem, že padá sľúbená poľovačka.

Kohoutka chystané zmeny vyviedli úplne z miery, kade chodí vzdychá a zastrája sa. Mne to naopak vyhovuje, Abu Road má meno dobrého miesta, ešte som tam nebol, ale všetci, ktorí sa odtiaľ vrátili, si ho pochvaľovali. Zmena asi bude najviac vadiť Petrovi.

Indické denníky 68

23.09.2017

21.9. Ráno do Kótu, je pekne, Miro meškal, cesta späť skratkami, pekné zákutia, večer som strašne uťahaný, idem spať o ôsmej. Na dnešný deňˆ sme si s Mirom dohodli rande v Kóte, mal by viac »

Indické denníky 67

19.09.2017

19.9. Ráno do Pali, objednávam letenku, návrat späž. Volám domov a ohlasujem príchod. Večer Žvachula, objednávam slaninu a párky. Cestou z Džodhpúru sa zastavujem v Pali u Kubíčka. Privítal viac »

Indické denníky 66

16.09.2017

15.9. Čakám starého, prišiel pred 9.00. Pofélixoval LnT za OK, vypil kávu a whisky, pridal mi Kót a Salavas a na obed vypadol. Takže sa na budúci týždeňˆ nebudem nudiť. Volám Mira, ale viac »

sýria, nalet, idlib

SOHR: Rusko v sýrskom Idlibe bombardovalo 'svojich', zomrelo 45 rebelov

24.09.2017 18:54

Prečo ruské nálety mierili práve na členov Légia Šám ešte nie je jasné.

Angela Merkelová

Nemecké voľby: Merkelová chce získať späť voličov AfD, začína sa rysovať trojkoalícia

24.09.2017 18:07, aktualizované: 19:15

Nemecké parlamentné voľby podľa odhadov verejnoprávnej televízie ZDF vyhrala konzervatívna únia kancelárky Angely Merkelovej CDU/CSU so ziskom 33,2 percenta hlasov.

nemecko, volby

Otázky a odpovede o nemeckých voľbách

24.09.2017 18:00

Maďarský premiér Viktor Orbán počas víkendu vyhlásil, že si želá výhru Merkelovej.

protikorupčný pochod, protest, demonštrácia,

Bratislavu čakajú protesty proti korupcii i Kiskovi

24.09.2017 17:00

V hlavnom meste môže byť začiatkom najbližšieho pracovného týždňa veru poriadne rušno.

karoldakar

Len ďalšia Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 103
Celková čítanosť: 46177x
Priemerná čítanosť článkov: 448x

Autor blogu

Kategórie