Indické denníky 11

18.4. No to bol deň! Ráno sme začali presun, najprv neprišiel vodič, potom prišiel opitý Slávek, nakoniec nový šofér. Hoci som vyrazil posledný, cestou som ich všetkých dobehol. Domy nie sú zariadené, v hoteli len podradné izby. Mladého som poslal domov, ale nemal peniaze. V izbe sú horúčavy, musíme odtiaľto vypadnúť čím skôr.

Nastalo ráno. Sme nachystaní na cestu. Starý sa rozhodol, že nás na stanice odvedie, ale nedarí sa mu to. Je po rozlúčkovom večierku mimo prevádzky. Po raňajkách sa lúčime s Čitorou. Tá každému zavesila, podľa miestneho zvyku, na krk veniec z  kvetov. Podali sme si ruky a vyniesli batožinu do áut. Teda iba Peter, lebo jeho auto tu je, ale moje nie. Starý Singh asi dosiahol svoje a preč z Džajpúru nejde, musíme auto otvoriť náhradným kľúčom a naložiť sa zatiaľ bez vodiča. Keď dorazil Slávek, bolo vidieť, že po včerajšku ešte nie je vo svojej koži. Oči má mútne, ťažko rozpráva. Ako zodpovedný za autá však dvíha telefón a snaží sa nájsť náhradu. Ale pokým sa mu to podarí, stoja pred Čitoru všetky autá. Všetci sú netrpezliví, lebo už aj tak meškáme a oni sa chcú dostať dnes do Džodpúru. Preto ich nechávame, nech vyrazia, my sa už nejako dopravíme. Nechali nás teda tu, čakáme. Behom pol hodiny prišiel mladý chlapec, bude to nový šofér. Nasadol a vyrazili sme. Je to poriadny indický vodič, lebo za hodinu dobiehame ostatných. Miluje rýchlosť, stačí pár pokynov a Kohoutek nadskakuje na zadnom sedadle ako ja predtým.  Mladému som len vysvetlil, že pri predbiehaní treba preradiť na nižší prevodový stupeň. A už ide! Je dobrý, výborne prekonáva brzdiace hrboly. Škoda, že sme kolónu tak skoro dobehli, teraz sa musíme trepať na jej konci.

Do Beawaru prichádzame na obed, zastavujeme pred hotelom Vikrant. Ostatným len zamávame, pokračujú v jazde. My si dávame obed. Osvedčenú paradajkovú polievku a navratan pulav. Potom si objednávame izby. Nastáva dlhé dohadovanie.  Nejaké voľné síce majú, ale väčšina z nich nám nevyhovuje. Chceme mať klimatizáciu, oni ponúkajú cooler, čo je vodný chladič. Požadujeme sprchy a WC, ale to majú len turecké. Nakoniec, horko-ťažko nájdeme v hoteli dve izby, v ktorých by sa dalo bývať, nasťahujeme sa do nich. Tá moja je malá kutica takmer bez okien. Ale má sprchu, ktorú hneď použijem. Veci si z  kufrov nevykladám, pretože verím, že tu budem iba pár dní.

Uprostred toho zhonu ma pristaví šofér a pýta sa, kedy sa vraciame domov. Keď mu odpoviem, že už nikdy, zostane zdesený. On s preložením nesúhlasí, zoberie si vraj auto a ide späť do Džajpúru. Na to som mu odobral kľúče a povedal som mu, že môže ísť. Ja si telefonicky zabezpečím náhradu. Chvíľu sa ošíval, očividne sa mu predstava návratu autobusom nepáči, preto mení názor. Zostane dovtedy, kým ho niekto nepríde vystriedať. Pošlem ho teda,  nech si ide nájsť tiež nocľah. My s Kohoutkom obchádzame okolie hotela. Neďaleko je autobusové nádražie, popred okná vedie hlavná cesta, vo vedľajšej uličke je trhovisko. Veľký kľud tu teda nebude. Ukladám sa k prvému spánku, ale bez tlmičov a tabletky to nejde. Bola to ťažká noc. V miestnosti je horúco, okná sa však bojím otvoriť, lebo by som mal izbu plnú komárov, preto trpím.

Indické denníky 95

21.11.2017

20.11 Ráno som si chcel pospať, ale nedarí­ sa, hoci sme pozerali TV do 1.00, dávali Miss Word, vyhrala Indka! Nebola sí­ce najkrajšia, ale nech. Nákupy, upratovanie, opaľovanie na streche, viac »

Indické denníky 94

20.11.2017

18.11. Na stavbe, v meste, zariaďujeme druhý dom, bude vydra. Maroš sa odsťahoval. Zabehávame nový životný rytmus. Maroš stále býva vo vedľajšej izbe. Pokiaľ je to možné, beriem ho v viac »

Indické denníky 93

17.11.2017

16.11.Konečne som dobre spal, zdá sa, že to prechádza. Džos sa vrátil z opravy, aj auto už funguje. Po obede sa objavil nový zásobovač. Zajtra ho presťahujem, chcem mať svoj kľud. Treba ísť viac »

trump

USA uvalili nové sankcie na KĽDR, aj na čínske subjekty

21.11.2017 21:40

USA uvalili sankcie na štyri čínske obchodné spoločnosti a jedného Číňana, ktorí s KĽDR vykonávali obchodmi vo výške stoviek miliónov dolárov.

Zimbabwe, Harare

Africký dinosaurus neumrie v úrade

21.11.2017 19:34

Autoritársky prezident Zimbabwe, 93-ročný Robert Mugabe, sa týždeň po tom, čo ho armáda držala v domácom väzení, rozhodol odstúpiť.

Rusko

Úteku Ruska má zabrániť náramok

21.11.2017 19:20

Za údajnú objednávku vraždy Sylvie Volzovej bude Pavol Rusko ďalej stíhaný na slobode. Ďalší pohyb Ruska sleduje elektronický náramok.

Theresa Mayová, premiérka

Britské médiá: Londýn je ochotný za podmienky brexitu zaplatiť viac

21.11.2017 19:15

Ministri britskej vlády sa podľa BBC zhodli na potrebe ponúknuť EÚ za urovnanie financií v rámci takzvaného brexitu viac peňazí.