VVH, Cesta do Bombay (1)

Lístky

1.3.  Ráno pricestovali ďalší dvaja, vyzerá, že zapadnú do partie, Sedláček sa spamätáva. Boli sme na stanici po lístky, ale nie sú.

Flám, ktorý sa začal v sobotu, sa skončil až v pondelok večer. Dnes je utorok,  niektorí sa iba spamätávajú z ťažkej opice. Našťastie, ja medzi nimi nie som. Ak pijem, tak iba dovtedy, kým necítim, že mám dosť. Potom prestávam, nech si myslí, kto čo chce!

Doobeda prichádza auto a priváža ďalších dvoch obyvateľov, bývať budú na Sakete. Obidvaja prileteli lietadlom, mali to trochu jednoduchšie, ako my. Auto ich na letisku bolo čakať. Chaloupský a  Zrník. Zložili si batožinu do haly, kým čakali na starého, jeden vytiahol becherovku a dali sme si po poháriku. Doniesli správy z domova, čerstvé noviny!  Dobre sa uviedli a vyzerá to tak, že sem celkom dobre zapadnú. Len funkcia Chaloupského nám nie je celkom jasná. Je na poste bližšie neurčeného vedúceho, možno o stupienok nad Sedláčkom, ale nemá žiadnu bližšie určenú právomoc a povinnosti, Sedláček si ho rýchlo vtesnáva do svojho područia. Zrník, Kamil, má byť materialistom na Salawase, teda na konci odbočky z Kótu. Táto stanica sa nachádza vedľa Džodpúru, čo by malo byť tiež veľké mesto.

Ako sme sa dohovorili, po obede odchádzame na stanicu, kúpiť si lístky. Ale ako sa ukazuje, nie je to vôbec jednoduché. Na najbližší víkend lístky nie sú. Ani na ďalší. Lístky na rýchlik treba objednať na dlhý čas dopredu. Neváhame a objednávame. Tri kusy na možný termín, 17.3.

„Aká trieda by to mala byť?“ pýta sa muž v okienku.  Pozrieme na seba a odvetím:

„To najlepšie, prvá!“

„Koľko?“

„Tri kusy!“

Chlapík si to značí do počítača, nám dáva potvrdenie, zaplatíme a máme cestu tam aj späť zabezpečenú. Vlak odchádza z Džajpúru na obed a ráno je v Bombaji. Podobne v pondelok ráno prichádza späť. Treba na to dva pracovné dni. Vidíme, že bez súhlasu starého to nepôjde. Týmto poverujeme Mira, ktorý s ním vychádza najlepšie. Ten nám na druhý deň oznámil, že starý nás bude kryť, pokiaľ sa nám nič nestane. Zatiaľ s Petrom vychádzame pred stanicu. Okolie nám je neznáme, preto venujeme trochu času prieskumu. A robíme dobre. Na najbližšej križovatke nachádzame obchod, ktorý sa svojim sortimentom blíži k dilijským. Predávajú sa v ňom aj konzervy !

Situácia sa ale v nasledujúcich dňoch skomplikovala. Aj Kamil prejavil chuť ísť s nami. Znovu sme išli na stanicu, ale nech sa úradník snažil ako chcel, voľné miesto v prvej triede nenašiel. Navrhoval nám AC triedu, ale ani tam nič nebolo. Dali sme ho teda na čakaciu listinu, keby niekto cestu zrušil, aby mu lístok pridelili. Ale dopadlo to celkom inak. Pár dní pred odchodom, nariadil Paláček Mirovi, aby sa presťahoval do Dillí. Malo to byť iba na pár dní, mohol by odchod stihnúť. Ale odtiaľ  nám telefonoval, že má byť veľký nával roboty, očakávajú sa nejaké projekty z Litvínova  a Paláček ho nechce pustiť, pokým ich neodsúhlasia. Kamil teda nastúpil na Mirove miesto.

Cestou zo stanice som skontroloval situáciu doma, zatiaľ všetko beží v poriadku,  nie sú žiadne problémy. Ak nejaké sú,  nik mi ich do telefónu nepovie.

Dnes sme konečne dostali diéty! Načas! Máme dohodu, že časť diét sa ukladá doma na konto a časť je vyplácaná v miestnej mene. Škodaexport často mení názor. Podľa toho, akú má finančnú situáciu. Raz chcú, aby sme si ukladali maximum peňazí, inokedy nám zas ponúkajú rupie. Zmluva hovorí 50 na 50. Teraz tak bolo, dostal som 10 025 rupií. Množstvo peňazí, minúť sa to len na stravu nedá. Ale máme plánovaný výlet, je možnosť pozvať rodinu, obchody sú plné zaujímavého tovaru, takže treba peniaze zhromažďovať. Ľutujem, že si tu nemôžme otvoriť konto v banke, lebo držať ich pri sebe je dosť riskantné.

Indické denníky 68

23.09.2017

21.9. Ráno do Kótu, je pekne, Miro meškal, cesta späť skratkami, pekné zákutia, večer som strašne uťahaný, idem spať o ôsmej. Na dnešný deňˆ sme si s Mirom dohodli rande v Kóte, mal by viac »

Indické denníky 67

19.09.2017

19.9. Ráno do Pali, objednávam letenku, návrat späž. Volám domov a ohlasujem príchod. Večer Žvachula, objednávam slaninu a párky. Cestou z Džodhpúru sa zastavujem v Pali u Kubíčka. Privítal viac »

Indické denníky 66

16.09.2017

15.9. Čakám starého, prišiel pred 9.00. Pofélixoval LnT za OK, vypil kávu a whisky, pridal mi Kót a Salavas a na obed vypadol. Takže sa na budúci týždeňˆ nebudem nudiť. Volám Mira, ale viac »

sýria, nalet, idlib

SOHR: Rusko v sýrskom Idlibe bombardovalo 'svojich', zomrelo 45 rebelov

24.09.2017 18:54

Prečo ruské nálety mierili práve na členov Légia Šám ešte nie je jasné.

Angela Merkelová

Nemecké voľby: Merkelová chce získať späť voličov AfD, začína sa rysovať trojkoalícia

24.09.2017 18:07, aktualizované: 19:15

Nemecké parlamentné voľby podľa odhadov verejnoprávnej televízie ZDF vyhrala konzervatívna únia kancelárky Angely Merkelovej CDU/CSU so ziskom 33,2 percenta hlasov.

nemecko, volby

Otázky a odpovede o nemeckých voľbách

24.09.2017 18:00

Maďarský premiér Viktor Orbán počas víkendu vyhlásil, že si želá výhru Merkelovej.

protikorupčný pochod, protest, demonštrácia,

Bratislavu čakajú protesty proti korupcii i Kiskovi

24.09.2017 17:00

V hlavnom meste môže byť začiatkom najbližšieho pracovného týždňa veru poriadne rušno.